Moet je je bed weer verlaten als je merkt dat je te vroeg er in bent gegaan en totaal geen slaap heb?

Als je ochtend dienst heb begin je 6 uur,om 8 uur te kunnen slapen moet je om 9 uur al naar bed

Maar de avond begint dan pas

Wat is wijsheid?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je rust heb je sowieso nodig, dus ik zou toch proberen naar bed te gaan. Zelf werk ik 's nachts en heb overdag hetzelfde probleem. Als je niet kunt slapen pak dan een goed boek, je rust dan toch uit en op den duur val je van zelf in slaap. Je kunt eventueel ook een spelletje doen op Nintendo of zoiets.

Dat hangt totaal van jezelf af. Ik heb in de meeste gevallen er totaal geen last van als ik bijv gewoon rond 0:00 op bed ga en er om 5:30 weer af moet. Enkelt gebeurd het wel dat ik donderdag dan helemaal inkak en ff een extra bak koffie nodig heb en dan avonds wel op tijd (22:30) naar bed ga. je moet echter niet de hele nacht maar actief bezig zijn dan slaap je namelijk nooit maar als je bijv gewoon wat gaat liggen tv kijken op de bank of relaxed wat achter de pc zit te surfen of iets dergelijks rust je ook wel uit alleen minder dan als je zou slapen. Als je vooral erg druk in je hoofd bent waardoor je niet kunt slapen is vaak avond's geen cafeïne houdende dranken gebruiken verstandig. in mijn geval helpt de radio aan zetten of tv kijken om in slaap te komen.

Er even uit....bekertje warme melk...even hoofd leeg krijgen en opnieuw je nest in...

Laat mij beginnen met het ontkrachten van de mythe dat iedereen 8 uren slaap nodig heeft om te kunnen spreken van een goede nachtrust. Niets is minder waar. Slaaponderzoek heeft uitgewezen dat de slaapbehoefte verschilt van persoon tot persoon en verandert tijdens de leeftijd. Wijsheid: Je hoeft niet 8 uur te slapen. Ongeveer 10% van de bevolking heeft genoeg aan een gemiddelde van 6,5 uur per nacht. Het kan zijn dat jij daar bij hoort. Dat zul je zelf moeten uitvinden. Wijsheid: Ga niet te vroeg naar bed, om vervolgens lang wakker te liggen. Reken op een half uurtje ontspanning voor je onder de wol kruipt. Een avondritueel, zoals je boterhammen klaar maken, tandenpoetsen, je pyjama aantrekken en je kleren voor de volgende dag klaarleggen, is een goed begin. Wijsheid: Laatste half uur voor je naar bed gaat iets rustigs en ontspannends doen. Het veranderen van het normale waak- en slaapritme, als gevolg van wisselende diensten, vereist een periode van aanpassing. Hoe ouder je word hoe moeilijker dat wordt. Wijsheid: Doe een bepaalde dienst liever drie weken achter elkaar, - als je die keuze hebt - dan iedere week volgens een ander schema te werken.

Maar jij weet toch zelf . Als ik niet moe bent dan slaap ik niet . luister naar jou lichaam en die geeft wel aan : ik moet nu naar bed . En nu jouw vraag : ga je bed uit. en kijk even tv zolang als je moe wordt en dan weer naar jouw nest . En dan oogjes dicht en snaveltje toe . weltrusten en slaap lekker .

Gewoon in je nest blijven liggen wat links rechts draaien. En dan val je vanzelf wel in slaap. Mijn ervarin was 10uur naar bed rond 11uur half twaalf viel ik in slaap. En om 5uur weer wakker...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100