waarom zijn mijn winden tegenwoordig geurloos? Niet echt iets belangrijks, maar vroeger roken ze behoorlijk sterk, en tegenwoordig ruik ik ze niet.

Ik eet gewoon vlees, eieren (niet veel) enzovoort dus dat is het niet.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik ben niet verkouden, en ruik verder alles.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het ligt er vooral aan welke soort bacterien overheersend in je darmen is. De meeste mensen hebben sulfaatreducerende bacterien in hun darmen. Deze bacterien kunnen de 'rotte eieren' geur H2S produceren. Andere mensen hebben bacterien in hun darmen die voornamelijk methaan (CH4) produceren. Methaan is geurloos. Het kan dus zijn dat er vroeger vooral sulfaatreduceerders in je darmen zaten en nu vooral methaan producerende bacterien.

Na wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat als jij je winden niet meer ruikt dat de kans groot is dat je verkouden bent. Maar wees gerust, het is tijdelijk! Hou wel rekening dat de mensen in de omgeving het wel ruiken!

Het hangt van je eten af hoe je winden geuren. Het is juist de zwavel die het hem doet namelijk. En je hebt echt ruikloze winden:

Naarmate de scheet viezer ruikt of sterker, betekent dat je minder gezond bent, althans dat er meer bacterie zit in je darmen

Jouw reukvermogen kan natuurlijk ook achteruit zijn gegaan en ruiken de winden nog steeds even sterk,maar ruik jij dat niet meer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100