Wat gebeurt er met voedsel zoals vla, yoghurt, of sauzen? Poep of plas je die voornamelijk uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.7K

Het beste antwoord

leuke vraag! hehe
Goed. In het voedsel zit waters en er voedingsstoffen. Die worden opgenomen door de maag en je darmen, en daarna door het bloed vervoerd, met als doel de lever, de nieren of de cellen die deze voedingsstoffen nodig hebben. Het overtollige water en de achteraf toch onbruikbare voedingsstoffen worden in je nieren omgezet in urine, en bewaard in je blaas tot je volgende plasje.
De stoffen die het lichaam niet nodig heeft blijven in de darmen zitten, en gaan dus op weg naar je anus.
De vla of yoghurt wordt dus opgedeeld in bruikbaar (water, afgebroken eiwitten, andere voedingsstoffen) en onbruikbaar (de rest). Het wordt dus eerlijk verdeeld tussen je poep en je plas :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je lichaam haalt daar de benodigde vitaminen,vetten,endergelijke uit en de rest poep en plas je uit, net zoals met de rest van wat je eet.
Alleen wordt vet bij sommige mensen iets meer opgeslagen als bij andere.