Hoe zien antibiotica er uit?

Zoals je een chromosoom kan zien kan je een antibiotica óók zien op die manier?En hoe ziet dat er dan uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Antibiotica is een woordt voor een groep chemische stoffen die de groei van biotica tegengaan. Hier vallen tientallen, honderden of zelfs duizenden stoffen onder.

Een voorbeeld van een molecuul model in het midden van het plaatje.

http://www.nwo.nl/nwohome.nsf/pages/NWOP_66cbrt
Figuur 1:
a.(-)-Pumiliotoxine C,een nicotine-acetylcholine-receptorblokker uit de huid van een amazonekikker.
b. Meropenem®,een synthetisch antibioticum.
c. Een moleculaire bouwsteen voor 'liquid crystal display'- materialen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Antibiotica kun je niet zien met een microscoop het is een chemische stof. Wel kan je bijvoorbeeld de structuurformule laten zien. Bijvoorbeeld penicilline.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antibiotica is een chemische stof, zoals keukenzout en suiker ook chemische stoffen zijn. Er bestaan honderdduizenden chemische stoffen.

Om een chromosoom te zien heb je een microscoop nodig. Antibiotica is een poeder dat je met het blote oog kunt zien zoals je zout en suiker kunt zien.

In de antibiotica tabletten of -capsules die je van de apotheek krijgt zit maar een paar honderdste van een gram antibitica. De rest zijn vulstoffen die nodig zijn om de tablet of capsule hanteerbaar te maken.

In het dagelijks gebruik kun je geen tabletje innemen dat kleiner is dan een zandkorrel.