Hoe gaat het aanvragen van een second opinion in zijn werk?

Bij wie vraag je het aan? Waar vind je de arts voor de second opinion? Vergoed de verzekering het wel? Dat soort dingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

In de meeste polissen staat dat er recht bestaat op een second opiniion. Ik zou zelf zoeken naar een arts, die geen contacten heeft met je huidige behandelaar en dus een volledig frisse, nieuwe kijk op je situatie kan hebben.
Ik zou wel even de verzekeringmaatschappij bellen voor de toestemming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

* Bespreek dit met je huidige behandelaar en vraag of hij je wil doorverwijzen voor een second opinion.

* Bel je zorgverzekeraar en vraag hoe de vergoeding bij hen geregeld is.

Als u een verwijzing heeft ontvangen voor een second opinion van uw behandelaar is het vaak geen probleem om de kosten vergoed te krijgen. Wanneer u geen verwijzing krijgt is het wel mogelijk dat er aan een vergoeding bepaalde kosten zijn verbonden. Kijk dus goed naar de voorwaarden van uw verzekering en neem eventueel contact op met uw zorgverzekeraar. Ga er niet zomaar van uit dat de kosten 'wel ' vergoed worden, want dit zou u achteraf toch duur kunnen komen te staan. Bij het krijgen van een vergoeding speelt ook mee hoe vaak u een second opinion aanvraagt. Als dit een vaste gewoonte is zal de verzekeraar deze op een gegeven moment ook niet meer zo makkelijk vergoeden