Is kanker altijd te zien in een urine onderzoek?

Iemand heeft vorige week een urine onderzoek gedaan waaruit niets vreemds bleek. Nu moet die persoon volgende week een MRI scan doen. Zou het kunnen dat er alsnog kanker gevonden wordt of kan dat niet want dat zie je in de urine?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Nee. Enkel prostaat-en nierkanker kan worden opgespoord in de urine. Andere soorten kanker worden opgespoord in het bloed, door scanonderzoek, via een biopsie en via de NMR-scan: dat is meestal een verdere stap in het medisch onderzoek. Er zou dus toch nog kanker kunnen gevonden worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet alle vormen van kanker kunnen via urine onderzoek aangetoont worden.
Hangt er helemaal vanaf waar de kanker zich bevind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem zat eerst in zijn teelbal, daar last en bloed in de urine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb een link opgezocht over teelbalkanker, maar vind daar niets over bloed bij urine. Het is altijd verschrikkelijk dat wachten op onderzoeken en uitslagen, de onzekerheid.........
Maar om dingen uit te sluiten en vast te stellen is het nodig.
http://www.kiesbeter.nl/medische-informatie/medische-encyclopedie/zaadbalkanker/teelbalkanker/.
Meer durf ik niet te zeggen, zou graag hebben kunnen vertellen dat hij het niet heeft, al zijn de genezingskansen groot , schrale troost.
Sterke met wachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord