Wat zou er gebeuren als er opeens geen tijd meer was?

Dat we niet eens wisten hoe laat het zou zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (10)

ik denk dat we gewoon weer net zoals vroeger gaan doen dan.
slapen in het donker weken in het licht, stel dat het er ook altijd licht of donker bij bleef vinden we vanzelf wel weer een manier. de hebben grote overwinnings kracht. dus geen tijd overleven we ook wel weer.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zouden we weer lekker op de natuur leven en naar bed gaan als het donker is, opstaan als we uitgeslapen zijn en zaken doen die we nuttig vinden op het moment zelf.
Het zou ervoor zorgen dat we af zijn van het verschijnsel 'stress'.

Trouwens, zoals Xinix al eens heeft vertelt: tijd bestaat niet, het is een illusie, gecreëerd door de mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zouden we nooit te laat komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zouden heel veel afspraken niet meer kunnen doorgaan, en ik vrees ook dat heeeeel veel elektronische apparatuur niet meer werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zouden we het opnieuw gaan uitmeten waarschijnlijk! En als dat niet gaat; prima! Heerlijk lijkt me dat... =)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je vertellen dat het heerlijk relaxed is.
Ik draag al jaren geen horloge meer en ga gewoon met de flow mee. Als ik honger heb eet ik, als ik slaap heb ga ik naar bed, als ik wakker ben ga ik eruit (of draai me om...), etc.

Het is ontzettend luxe.
Alleen op het werk moet je af en toe een belletje af laten gaan als je ergens verwacht wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. Een horloge is een ding dat dicteert hoe lang een uur duurt. En dat kun je veel beter zelf bepalen.
Als er geen tijd meer was
dan had je dus ALLE tijd van de wereld:)

geen afspraken, er hoeft niks perse af

maar hoe coordineer je dan je activiteiten?

Als je iemand wil ontmoeten, en je gaat er allebei heen, dan is het wel leuk als je elkaar daar dan ook ontmoet. Omdat je er tegelijk bent. Tegelijk is tegelijkerTIJD, en dan heb je dus alweer gelijk het begrip tijd geïntroduceerd.

Het _begrip_ tijd is zo diepgaand menselijk, dat we ons niks voor kunnen stellen zonder. Zoals zwaartekracht en zuurstof. Het is een van de fundamenten van ons Zijn.

Nou denk je dat dat geen menselijke aspecten zijn maar natuurkundige,
Maar ons denken heeft zich zo naar die aspecten gericht dat we gewoon niet anders _kunnen_ denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou een hoop stress schelen.
Kan je nooit meer ergens te laat komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan is er niks aan de hand want tijd leeft in 2 fases de 0 fase en de 1 fase de nul fase is de tijd waar we in leven de 1 fase is de tijd waar we heen gaan nu zul zeggen dat er dus ook een -1 fase moet zijn deze is er niet omdat je niet kunt kijken in het verleden (wetenschappelijk te moeilijk om uit te leggen ) dus als er geen "tijd" zullen we er een ander naam aan geven want zonder de 0 en 1 fase kun je niet leven staan wij ook stil en kunnen niks meer zelfs niet denken .
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijd bestaat niet er is alleen een continue proces van verandering... Dat zal nooit stoppen, nooit... Verandering is het enige dat nooit verandert...
Er zijn mensen die tijdloosheid ervaren... Ik zal niet meer zeggen erover, dan doe ik anderen pijn daarmee... Maar ze zijn er, die leven alleen in het nu, net zoals een kat... Die leeft helemaal in het nu, nooit een probleem, en altijd alert en wakker... Voor een kat is er geen tijd, voel maar eens in een kat als je dat kunt en je kunt dat mee-ervaren als je even je best doet... Kan ook met een baby, die leeft ook tijdloos... Zo speciaal als je dat kunt...
Dus in het grote kan dat niet, maar in het kleine, in jouw kan dat heel goed...

It just stops some day...

vandaar...