Vreemdgegaan en gelogen tegen mijn lieve lieve vriend.. Kan ik hem nog terug krijgen.. En hoe? Ik doe echt alles ervoor!

Ik heb nu al 3 jaar met hem. Ik heb gelogen en ben 1 x vreemdgegaan. Ik heb heel erg spijt en wil mijn lieve lieve vriend terug. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik spijt heb. Maar hij zegt dat het te laat is.. Ik wil nog 1 laatste kans!
We hebben nog wel contact, we zijn goed met elkaar. We praten elke dag en soms smsen we nog. Ik doe er alles aan om hem terug te krijgen, maar hoe ??!!

x

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemdgaan maakt nu eenmaal meer kapot dan je lief is, en nee, dat is definitief. Bezint eer ge de broek uittrekt....

Antwoorden (9)

Zoek hem persoonlijk op als verrassing en vertel hem nogmaals dat je echt heel veel spijt hebt. Als hij echt veel om je geeft vergeeft hjj het je de eerste keer vast, laat hem dus ook duidelijk merken hoeveel hij voor jou betekent, en niet alleen door smsjes of woorden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rustig blijven, contact houden en niet dwingen. Laat er wat tijd over heen gaan en houd elke dag even contact, zonder dat het irritant wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms kan je, hoe moeilijk het ook is, iets terug krijgen door er juist even niet bovenop te zitten.

Als je echt een kans wilt om je ex terug te winnen moet je je over je zelfmedelijden en drang om contact op te nemen, heenzetten.

Hij is nu zijn vertrouwen in jou kwijt. Maar het feit dat hij nog steeds contact met jou heeft is positief. Wees geduldig, push hem niet en geef hem tijd.

Zorg dat je een positieve uitstraling hebt als je hem ontmoet. Probeer de persoon te zijn waar hij toen verliefd op
geworden is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hem zo lief vindt waarom lieg je dan tegen hem en ga je vreemd?
Dat je hem kwijt zou kunnen raken had je van te voren moeten bedenken.
Eigen schuld dikke bult.{je ex-vriend heeft groot gelijk dat hij je dumpt}.
Het enigste wat je nu kunt doen is afwachten en hem niet dwingen want dat kan averechts werken.
Als jullie bij elkaar horen komt het wel weer goed.
s6.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je hebt gelijk. Dat liegen was in het begin (3jaar geleden). En dat ik vreemd ging was voor aandacht.. Ja het is geen goede reden, maar het is dus wel zo. Bedankt voor je reactie :)
Wat heet hier vreemdgaan? Ben je een keertje met een ander uit geweest of..ben een keertje wat (veel) intiemer met een ander geworden?

Bij het eerste geval kan ik mij voorstellen dat hij zich teleurgesteld in jou voelt.

Maar in het tweede geval kan ik mij voorstellen dat er iets in hem geknakt is.

Laten we even van de ergste situatie uitgaan: Jij bent dan te intiem met een ander geweest.

Je gaf je vriend aan dat dit jou vreselijk spijt en dat je je vriend dolgraag terug wilt.

Hij vond het echter 'te laat'

Gelukkig onderhouden jullie nog contacten met elkaar in de vorm van praten, smsen enz.

Ik zou zeggen schrijf eens een brief (geen mail) naar hem en vertel hem nog eens duidelijk hoeveel spijt jij van je daad hebt, en hoe graag jij jullie relatie weer hersteld wilt zien.

Vraag hem ook jou te vergeven..

Als je moet huilen terwijl je schrijft, houd dan je tranen niet in. Zelfs als er enkele tranen op het papier vallen..laat die dan liggen.

Schrijf tenslotte een (liefdes)gedicht voor hem waarin je je liefde nog eens extra benadrukt. En vraag hem daarin ook expliciet jou weer terug te nemen.

Ik wens jou en je vriend heel veel liefde voor elkaar toe..

Tenslotte hoor ik graag van je of het allemaal gelukt is..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met me ex was alleen praten op msn, zo'n 1 maandje. toen kwam hij er achter verwijderde ik hem en praatte nooit meer tegen hem. Zelf stuurt hij nog wel mails dat ik hem moet vergeven, maar ik negeer het allemaal. (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig ben je niet echt al te intiem met je ex vriend geweest; dat maakt het allemaal een stuk minder moeilijk. Dit even terzijde. Maak je ex nog eens nadrukkelijk duidelijk dat het UIT is tussen hem en jou maak hem ook duidelijk dat je zijn mailtjes niet meer wenst te ontvangen. Èn maak een kopie van die mail die je uit print om je huidige vriend te tonen dat je jou menens is. Groet, Ton
esth0r
12 jaar geleden
met iemand chatten op MSN is geen vreemdgaan, je huidige vriend is bang je te verliezen, geen contact meer hebben met je ex is een goede stap, en zorg vooral dat je vriend dat weet.
Verder zou je je vriend kunnen vragen om een gesprek, leg hem uit hoe het zit, je hebt niets met je ex gedaan, niet gezoent, geen sex, niet eens handjes vastgehouden.
beseft je vriend wel dat zijn reactie nogal heftig is?geef hem een voorbeeld, bijvoorbeeld: een getrouwd stel met kinderen gaat scheiden, allebei vinden ze een nieuwe partner, ze hebben nog wel contact met elkaar zo nu en dan vanwege de kinderen, is dat dan vreemdgaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, maar zoals ik al zei was het zijn familie. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik geen contact heb en niet wil..
Als ik jou zou ik hem met een vriend van hem een weekend laten afspreken ergens in de buurt van een center parks en dan haal je hem daar weg en ga je het hele weekend je spijt betuigen, je liefde tonen en toon je je spijt en verdriet. Ziet hij het dan nog niet zitten dan weet ik het ook niet want ik weet niet wat je precies voel in mijn ogen als dat niet meer werk dan zou ik me proberen over hem heen te zetten. Succes ermee en ga niet meer vreemd dat komt altijd uit;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Respecteer maar gewoon dat het over is.
Stel dat het goedkomt, dan kan hij toch altijd dat vreemdgaan in zn achterhoofd houden en zal hij jou niet meer snel voor 100 % vertrouwen.
Ga hem niet stalken a.u.b.
Je hebt een vervelende les geleerd en doe het beter bij een volgende relatie.

Toegevoegd na 9 uur:
Sorry sorry voor mijn antwoord !
Ik merk dat je helemaal niet bent vreemdgegaan !
Met iemand naar bed gaan noem ik vreemd gaan.
Dus nu kan je zeggen...ik ga niet vreemd... jij doet daar vreemd jaloers over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Aysegul86, jij bent nu 15 en met je eerste vriendje was je 12 toen het uitging. Je hebt een maandje op msn gechat en nu is hij boos?

Chatten is geen vreemdgaan, hij vind het vreemd dat jij nog met je ex chat (wat waarschijnlijk niet meer was dan een klein zoentje op je wang) terwijl het uit is. Het was geen serieuze relatie en ik vind eerlijk gezegd deze vriend (die 18 is en dus volwassen is) ook niet zo serieus als hij een lagereschoolvriendje van jou als bedreiging ziet (Of je ermee naar bed bent geweest). Liegen zal je er misschien niet over gedaan hebben maar je bent nog 15, jong en jullie wonen niet samen, zijn niet getrouwd en je mag toch wel zo vrij zijn met mensen om te gaan die jij zelf leuk vind, dat hoeft hij toch niet te bepalen?
Als hij er nu al zo moeilijk in is, is het misschien toch beter dat jullie allebei voor jezelf kiezen en jij misschien wacht tot je de middelbare school af hebt en tegen die tijd is er misschien een fijne jongen die jou meer vertrouwd en begrijpt dat jij toen kind was, deze zal dat misschien nooit snappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel, waarom wil je hem terug? is het echt die "lievelieve vriend"? Of voel je je alleen en schuldig? Je hebt helemaal niets verkeerds gedaan, geloof me vrij. Hij manipuleert je om te denken van wel, maar dat is niet zo.
Natuurlijk heeft dat ook met onverwerkte pijn te maken bij hem. Daarvoor kan je begrip hebben.
Maar nu geef je je macht weg. Je zegt dat het je spijt, telkens weer zegt hij "het is te laat". Dus telkens weer wijst hij je af. Op die manier wreekt hij zich op jou, terwijl het eigenlijk gaat om zijn eigen onverwerkte innerlijke pijn.
Zet je eens rustig neer en maak voor jezelf de balans op. Wat was er zo super in jullie relatie? Wat was er minder goed? Had je tijdens je relatie voldoende emotionele steun, was hij voor jou, was hij lief voor je, hield hij rekening met je, liet hij je voldoende vrijheid etc...? Waarom is het maw zo belangrijk voor jou om hem terug te krijgen. Maak dit concreet; niet vanuit emotie maar vanuit je verstand.
Als de balans positief is (dus als je denkt dat hij echt de man van je leven was), kan je er eventueel voor gaan.
De adviezen die hier staan over "als je niet meer achter iets aanholt komt het soms vanzelf naar jou" zijn meer dan waar. Daar heb ik niets aan toe te voegen.
Ga ervan uit dat je niets misgedaan hebt, zoek dingen buiten hem die je interesseren zodat je niet de hele tijd op een telefoontje of smsje van hem zit te wachten.
Praat erniet meer over, over wat er gebeurd is. Als hij er zelf over begint dat je hem "belogen en bedrogen" hebt zeg dat je het niet eens bent met zijn standpunt. En dat je er wel es over wil praten als hij ook bereid is JOUW kant te aanhoren. Als je het niet kan laten om erover te praten, laat je dan geen schuldgevoel aanpraten. Zeg tegen hem dat je het jammer vind voor hem dat hij niet meer vertrouwen in je heeft, en dat dit allicht komt doordat hij al eens pijn gedaan werd. Zo stuur je het terug naar hem.
Over dat beliegen kan je antwoorden dat iedereen "foutjes" maakt en dat je daarom nog geen notoire leugenaar bent (trouwens : onderzoek heeft al uitgewezen dat IEDEREEN wel es liegt!). als het over het "bedriegen" gaat kan je vragen waarvan hij zo bang is. Jij hebt recht op msn te gaan met wie je wil. daar is jou privéruimte. hij heeft daar niks mee te zien (tenzij je zou gaan daten achter zijn rug maar dat is duidelijk niet het geval...)
sterkte!