Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

arm gebroken of gekneusd?

ik ben vandaag op me arm gevallen, het doet wel pijn kan het lastig strekken en buigen en de pijn trekt door tot in mijn hand. is het gebroken of gekneusd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je het nog kan strekken is hij niet gebroken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kunnen ze de röntgenfoto's ook wel afschaffen. Wel kort door de bocht, dit antwoord. Er kan zeker toch sprake zijn van een breuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kruidenvrouw: neen, dan hebt U het mis: als je een gebroken arm wil strekken doet, dat zo ontzettend veel pijn dat het niet lukt! Heel gek met een gebroken been zou het nog gaan, maar onopgemerkt met een gebroken arm is erg moeilijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet Freek, hangt er vanaf waar de breuk zit, met een breuk in de onderarm kan je, met pijn, de arm wel strekken en een scheurtje is ook een mogelijkheid die alleen op een röntgen foto te zien is.
Persoonlijk denk ik niet aan een breuk, dan zou je n.l. je arm helemaal niet kunnen gebruiken, en het het liefst op 1 plaats willen ondersteunen. Toch raad ik je aan, fotos te laten maken voor alle zekerheid! Wel belangrijk!! Sterkte ermee!!
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding