Hoe kan ik het beste iemand nek en schouder masseren?

Toegevoegd na 47 seconden:
Iemand zijn nek en schouder moet het zijn;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.1K
Cryofiel
14 jaar geleden
Nee, iemands nek en schouder moet het zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pffff.....

Het beste antwoord

Het is idd moeilijk uit te leggen hoe je masseert.
Ik geef zelf al enkele jaren massages.
Om te beginnen zorg je dat je cliënt ontspannen kan liggen met het gezicht in het gat vd massagetafel.
Heb je die niet, zorg dan dat de persoon aan een tafel zit, met het hoofd ontspannen op een kussen.
Zorg voor een warme ruimte, hij/zij zit wel met een ontbloot bovenlijf.
Neem een ( lekker geurende ) massage olie en wrijf wat olie warm tussen je handen.
Smeer de bovenrug en nek in en pak opnieuw wat olie die je weer warm maakt tussen je handen.
Begin met uithalen te masseren op het schouderblad aan beide zijden, vanuit daar ga je naar de bovenkant schouders, kneed goed, maar niet te hard!!
Vanuit de schouders ga je door naar de nek, vanuit midden nek naar de zijkant nek, kneed hier voorzichtig de zijkant vd nek.

In dit ritme kun je door blijven masseren totdat de huid rood ziet, dan heb je een goede doorbloeding.
Ga niet te lang door, beter een paar dagen 20 min. dan 30 min ineens.
De spieren moeten ook wennen. Je kunt na afloop een warme (vochtige) handdoek ( even in de magnetron, wel erbij blijven!!! )
Heel veel succes er mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dank je voor het antwoord.

Andere antwoorden (4)

Zoek op het net tips of cursus op, bij youtube zal het prima uitgelegd zijn... En als je een echte massagecursus wilt, dan kun je daar ook terecht op het web dus...

Het is niet uit teleggen in taal, je moet het zien, je moet het voelen... Taal is te beperkt om je de fijne kneepjes uit te leggen...

Leer het goed en anderen zullen je vragen om hen te masseren... Goede bijverdienste als je dat kunt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1Dank je voor het antwoord, ik hoef niet de fijne kneepjes te kennen, ik wil alleen mijn mannetje van de pijn in zijn nek en schouder afhelpen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwen je manneke maar eens flink... Dan krijg je dat dubbel en dwars terug... let maar op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zullen zien;-))
Het liefste zou ik zeggen dat je dat beter niet zelf kunt doen zonder gedegen cursus of opleiding. De nek is een heel kwetsbaar deel van het lichaam (weet ik uit ervaring). Dus als iemand echt last van zijn nek heeft.....
Maar goed, als het je te doen is om een 'ontspanningsmassage' doen dan gewoon wat je lekker lijkt en wat je bij de ontvanger merkt dat hij/zij lekker vindt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er geen cursus voor gevolgd, maar wel een en ander over gelezen en daarna met succes uitgevoerd.
De stijfheid in iemand zijn nek en schouders ontstaat vaak door spanning of een verkeerde houding.
Het volstaat dus meestal al, als je je man rustig masseert en hem daarmee op zijn gemak stelt. Het is het uitgelezen moment om samen van gedachten te wisselen over de afgelopen dag.

Begin met zijn nek en wrijf altijd met de spieren mee. Zeker daar waar de nek overloopt in de schouders zitten hele dikke spieren die hard kunnen aanvoelen. Als je je handen insmeert met massage-olie en zachtjes deze spieren van binnen naar buiten en andersom wrijft zal de spanning vanzelf afnemen.

Het is wel natuurlijk zo dat als je erg goed hierin bent of wordt, dat de spanning elders weer gaat toenemen, dus weet wat je doet hahah

Succes ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dank je wel voor het antwoord, het kan dus niet echt kwaad als je het niet kunt? En ja ik zal dan op moeten passen;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het maar met beleid doet, lekker rustig.
Erg mooie avatar trouwens! I love me too.
zorg voor een warme omgeving, de olie moet ook lekker warm zijn.
volg met het masseren gewoon je gevoel, je vriend kan aangeven wat hij wil.
als finishing touch kan je na afloop een handdoek over hem heen gooien, gedrenkt in heet/warm water.

Toegevoegd na 2 minuten:
uitgewrongen natuurlijk :)
Rieneke1