Wat was er medisch aan de hand in het Verenigd Koninkrijk tussen 1980 en 1996?

Op de Medische Vragenlijst van de bloedbank staat de volgende vraag:

‘Bent u tussen 01-01-1980 en 31-12-1996 bij
elkaar opgeteld 6 maanden of langer in het
Verenigd Koninkrijk geweest?’

Waarom vormt het bloed van mensen die in die tijd daar waren een risico voor de bloedbank? Wat was er in die tijd in het Verenigd Koninkrijk aan de hand dat dit nog steeds gevraagd wordt op de Medische Lijst van de Bloedbank?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Je mag geen donor worden als je in die tijd in Engeland hebt gewoond voor 2 of meer jaar omdat er daar gekkekoeienziekte was http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Boviene_spongiforme_encefalopathie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In verband met de gekkekoeienziekte die daar heerste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, toen heette sate ook: alle gekheid op een stokje.