Welke middelen uit de natuur helpen goed tegen huidklachten?

Zoals (constitutioneel) eczeem, lichte psoriasisklachten,zwemmerseczeem,enzovoorts? Zijn er huis tuin en keukenmiddelen die het proberen waard zijn? (kruiden planten enz)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Een bad met Dode Zeezout nemen werkt ook goed. Als je geen bad hebt, kun je de huid deppen met water + Dode Zeezout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je gebruikt het veel goedkopere tafelzout: hetzelfde effect.

Andere antwoorden (8)

Aloë Vera schijnt echt te werken. Je kunt gewoon een blad afbreken en de gel-achtige smurrie op de huid smeren.
Plaatje bij antwoord
bamibal
12 jaar geleden
Om uw huid goed te reinigen en te zuiveren maakt u een masker: meng 50 gram fijngemaakte havervlokken met een beker karnemelk of yoghurt. Laat het mengsel een paar uur in de koelkast staan. U smeert dit mengsel op uw gezicht en uw hals. Een half uurtje laten intrekken en daarna afwassen met lauw water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen plant, maar wel een probaat huis-tuin-en-keukenmiddeltje tegen voetschimmel (zwemmerseczeem): azijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb verhalen gehoord van mensen met huidklachten die opknapten van baden in zee.

Wei (vocht dat overblijft na kaasmaken) is ook goed voor de huid, tegen eczeem en zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruik paardenmelk tegen psoriasisklachten. te verkrijgen in pillen en smeersels maar natuurlijk ook gewoon als drinkmelk product.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Calendulazalf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het allerleukste is Garra Rufa vissen!
Deze visjes knabbelen de dode huidcellen van je lichaam en "spugen" een enzym terug die er voor zorgt dat je een heerlijk zachte huid krijgt.
De behandeling kan psoriasis niet genezen (helaas is er nog niets wat dit kan) maar wel de klachten aanzienlijk verminderen.
Je kan deze behandeling ondergaan bij diverse schoonheidssalons en als het je bevalt kun je altijd nog zelf een aquarium aanschaffen. De visjes zijn redelijk makkelijk te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is dan wel geen tastbaar middel, maar wel bewezen dat veel mensen met huidproblemen er erg veel baat bij hebben:
Zonlicht!