Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met de hormoonhuishouding. Het wel of niet aanwezig zijn van hormonen zorgt ervoor dat mensen slecht in hun vel gaan zitten en daardoor raar reageren.
Denk hierbij aan sommige vrouwen die ongesteld zijn of zwangere vrouwen.
Er zijn trouwens ook vrouwen die hierdoor nog liever worden, door die hormoontjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Door op te groeien met mensen met stemmingswisselingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En dat kan dan weer komen dat zij opgroeiden met mensen met stemmingswisselingen of een aantal heftige momenten in hun leven zoals een oorlog. Een indruk die telkens weer door je dagelijks leven heen flitst. Telkens zoek je een andere manier om met deze heftige ervaring om te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat er geen stemming is die er altijd is... Er is geen basisstemming, dus als het hen voor de wind gaat, dan is alles goed en bij een beetje tegenwind, dan klagen ze steen en been...

Ik herinner me een keer 40 jaar terug toen mijn broertje opstond net na 12:00 uur op een doordeweekse zaterdagmiddag... Hij heeft altijd ochtendhumeur (over stemmingswisselingen gesproken) en ook die dag... Ik zag het al in de eerste seconde... Ik keek op de klok en zeg: "Gelukkig kun je nu geen ochtendhumeur meer hebben op dit tijdstip"... Ik moest rennen voor mijn leven, want als hij me te pakken gekregen had, dan hij had me kapot gemaakt...

Wellicht is de hoofdreden dat ze niet veel meegemaakt hebben en bij het minste of geringste een emotie voelen die ze niet kunnen tegen houden...
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft wisselende stemmingen, niemand is perfect consequent (gelukkig!!).

Wat we in de volksmond stemmingswisselingen noemen, heeft voornamelijk de oorzaak in de veranderende hormoonhuishouding bij vrouwen. Voor veel meer verhaal zie de bron.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bent goed bezig vanavond!!
itsme
14 jaar geleden
af en toe heb ik wat tijd...
Zelf heb ik er ook een tijdje vervelend veel last van gehad.
Na navraag bij de huisarts bleek het aan mijn anticonceptiepil te liggen (de hormoonhuishouding dus).
De ene pil is beter geschikt voor je lichaam dan de andere. Doordat ik een pil gebruikte die niet goed bij mij aansloot (al ken ik genoeg mensen die er prima ervaringen mee hebben) had ik enorm veel last van stemmingswisselingen.
Nu ik een andere pil heb gaat het stukken beter, natuurlijk zijn er altijd ups en downs, ik kan ze nu alleen een stuk beter relativeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stemmingswisselingen kunnen door een aantal zaken ontstaan, maar die zijn al beschreven. Het kan ook zijn dat iemand een bepaald stofdeeltje niet wordt aangemaakt in de hersens.

zie ook nl.wikipedia.org/wiki/Bipolaire_stoornis hier staat
een heleboel beschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door later opnieuw er over ne te denken kunnen mensen wel eens stemmingswisselingen hebben..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heeft ieder mens daar mee te maken! Het komt door de emoties die je ondergaat. Soms vrolijke en soms verdrietige.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding