Hoe kan het dat je weet dat je iets vergeet, maar je weet niet wat?

Ik kan soms wel uren met dat gevoel rondlopen. En hoe je er ook over nadenkt, je komt er gewoon niet achter wat je dan vergeet. Pas als het te laat is weet je het weer.
Wat kan je hier het beste tegen doen?
Oftewel hoe zorg je dat je zo snel mogelijk erachter wat het is dat je vergeet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

ga terug naar de plek waar je was toen je het wel wist. Evt ga je terug naar hetgeen je mee bezig was. Negen van de tien keer komt het weer terug.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik was inderdaad niet volledig. (Bedankt Dounja en de rest)
Ik weet het van mezelf omdat ik dan een gevoel van onrust voel. Zo weet ik dat ik iets vergeet. En als ik dat voel ga ik terug naar mijn laatste activiteit en komt het vergetene vaak weer terug...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Onze hersenen zijn onze computer,
In onze computer (hersenen) kunnen we ook inf. onderbrengen bij de ,favorieten, dat is dan snel te vinden.
Sommige inf. kunnen we vinden via een bepaald woord terwijl andere inf. pas te vinden is na lang zoeken.
Als je weet dat je iets vergeet, zit dat kleine berichtje bij je favorieten in je hersenen, dus weet je wel dat je iets vergeet maar elders in je hersenen zit de rest verborgen, dat is vaak even zoeken, of tijdelijk onvindbaar.
Gek genoeg als je het opschrijft, wordt het op een makkelijkere plek opgeborgen in je hersenen en kan je het makkelijker terug vinden.
Dus door op te schrijven kan je het beter onthouden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een tussenfase... En daar zit de ellende... Je weet dat je iets vergeten bent, maar je weet niet meer wat...

De volgende fase is dat je wat vergeten bent en je weet ook niet meer wat... Dan is het weer heel fijn...

Alles opschrijven in de tussenfase, dat is het devies...

Later is het advies, niets meer opschrijven, want alles wat je opschrijft is dan weer pijnlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix wat moet een normaal mens nou met jouw antwoord? Ellende in de tussenfase
Volgende fase als je het vergeet is heel fijn.
Tussenfase alles opschrijven.
Later niets opschrijven want is dan pijnlijk. Zeker geen hapklare brokken maar wat wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht snap je het niet, dat zou toch kunnen? Ik kan het niet anders zeggen, als je het niet snapt, vergeet het dan aub...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je maakt de verwarring alleen maar groter.
je wil het niet uitleggen.
Daarnet wist ik het nog.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je het nog wel, dat je het net nog wist?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat? Ik ben al zolang vergeetachtig als ik mij kan herrinneren....
Als je wist wat je was vergeten, ben je het niet meer vergeten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het komt(of je moet oud zijn en dus last krijgen van vergeetachtigheid)dat je hersenen zo veel te verwerken of te onthouden hebben dat ze het even niet meer aan kunnen,wat dan helpt is een agenda waar je alles in zet wat je moet doen(of een aantal)dan hef je dat niet te onthouden en zul je zien dat je er geen last meer van hebt