mijn kies breekt nu net af (vrijdagavond half 6). Kan dit wachten tot maandag?

Ik heb er geen pijn aan. Er zit wel een vrij scherp puntje aan nu, maar volgens mij kan ik die vermijden met mijn tong.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.6K

Het beste antwoord

Geen probleem hoor,waarschijnlijk was de kies toch al slecht. Sommige kiezen nou eenmaal van de vullingen aan elkaar en dan kan er soms een stukje vanaf breken. Als je er verder geen last van hebt, kan je het rustig laten zitten tot je volgende controle. Als je tong kapot gaat van het scherpe puntje, dan kan de tandarts het puntje iets bijvijlen, zodat je er geen last meer van hebt. Daar voel je helemaal niets van. Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent, zo net aan het begin van het weekend, maar het is dus geen ramp. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je op dit moment geen last hebt, kan het wachten tot maandag.
Krijg je eventueel in het weekend nog last, maak dan een afspraak een het weekend.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de +! Grote motivatie!
Zonder pijn is het niet nodig om naar (een andere) noodtandarts te gaan. Stop een beetje kauwgom op het scherpe gedeelte. Als het pijn gaat doen, kruidnagel(olie) gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou even de tandarts bellen en hem om advies vragen.
Misschien wil hij het toch even zien want je weet niet wat voor schade dat puntje aan kan brengen aan je tong of wang als je slaapt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn echtgenote kwam deze morgen net hetzelfde tegen,volgens onze tandarts kon dit gerust wachten tot na het WE.
fremar
12 jaar geleden
Als er maar een klein stukje afgebroken is kan het wachten tot maandag, dan is dit meestal niet zo'n dringend probleem. Houdt het goed schoon en neem in alle rust contact op met uw tandarts.

Is het echter een groot stuk dat afgebroken is, of er zijn scherp uitstekende delen, dan is het wat anders. Uw tandarts zal u in deze gevallen altijd zo spoedig mogelijk willen helpen.

Is er een stuk kies afgebroken door een forse tik of slag en is de kies beweeglijker dan normaal, ga dan zo spoedig naar uw tandarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat probleem al meerdere keren gehad vlak na de controle of reparatie aan de kies ernaast.Daar ik ontzettend bang ben voor de tandarts wacht ik gewoon tot het volgende half jaar tenminste bij geen pijn of last.Bij pijn overwint de pijn de angst.Heb je geen angst of pijn nu dan zal ik tot na het weekend wachten.