Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe kan men 'spreken met consumptie' voorkomen?

Iemand in mijn omgeving spreekt, sinds hij een kunstgebit heeft, als hij opgewonden is met consumptie. Ik vind dat heel vervelend want ik krijg dan steeds de volle laag. Is er iets aan te doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het spreken met consumptie kun je niet makkelijk voorkomen. Het kan zijn ontstaan door bepaalde prikkels (b.v. kunstgebit) of een neurologisch "mankement" zoals een lichte TIA. Het overmatig speeksel is niet zo maar af te remmen. De spreker kan er dus niets aan doen. Je kunt er wel heel eerlijk een opmerking of zelfs een grapje over maken (hangt van de persoon af). Hij of zij zal dan toch snel de hulp inroepen van b.v. een zakdoek om de mond steeds af te vegen of zelfs (als het erg is) met een hand of een zakdoek bij de mond te praten.

Wees eerlijk tegen degene die met consumptie spreekt. Verder weet ik het niet. Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100