Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan het dat ik zomaar lage rugpijn heb?

ik had gewoon een breakdance training, diezelfde dag nog niks aan de hand.
Maar de dag daarna stond ik op, met een heel klein beetje rugpijn in mn onderrug. Gewoon niks aan de hand, gewoon beetje spierpijn wat ik wel vaker heb. maar deze drie dagen is het erger geworden. Als ik opsta is het voor een uur helemaal weg, maar dan komt het in de loop van de dag weer opzetten. Ook als ik op mn rug lig doet het pijn en als ik zit soms.
Het raarste is dat als ik ren of zelfs breakdance doe, de pijn tijdelijk weg is.... wie heeft een verklaring?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en ik kan eigenlijk niet aanwijzen waar in mijn onderrug ik pijn heb..
Amadea
10 jaar geleden
Het zou een verkeerde (zit)houding kunnen zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Lage rugpijn komt veel voor. Veel mensen hebben deze rugpijn zonder verklaarbare reden. Het hoeft niet altijd op een hernia of een bepaalde ziekte te wijzen. Het verstandigste is dat je blijft bewegen (zo nodig met pijnstillers). De ergste pijn verdwijnt vaak binnen één tot twee weken. Als het dan nog niet over is, zou je kunnen overwegen om je huisarts te bezoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ongeveer hetzelfde symptomen, deze worden veroorzaakt door een discushernia. Als het binnen enkele dagen niet beter is, of wanneer je uitstralingen naar je been krijgt zou ik toch naar een dokter gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vraagt naar een verklaring waarom je/men zomaar lage rugpijn kan hebben.

Het kan zijn, dat men (onbewust) toch spanningen (stress) heeft in het leven en het meer invloed op de spieren heeft dan men denkt.
Het kan dan zomaar gebeuren , dat wanneer de spieren, (zeker na een intensieve beweging b.v. breakdance training of rugspieroefeningen in de sportschool of zware tassen uit de auto tillen), veel meer gespannen zijn geweest dan dat het lichaam toelaat. Het lichaam geeft dan een waarschuwing dat er mèèr aan de hand is.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het kan dus ook door een psychisch probleem komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat je beschrijft klinkt als een spier in de rug die verkrampt. Deze verkramping ontstaat door te veel afvalstoffen in de spier. Door te bewegen verhoog je de doorbloeding in de spier waardoor deze beter zijn afvalstoffen kwijt kan en heb je minder last. Wanneer de spier afkoelt bouwt hij weer afvalstoffen op waardoor hij weer verkrampt.

Zorg ten eerste dat je genoeg water drinkt. Hierdoor kan het lichaam zijn afvalstoffen beter afvoeren. Zorg verder bij sporten dat je een goede warming-up doet én een goede cooling-down. Vooral de cooling-down is belangrijk omdat dan de doorbloeding wat langer doorgaat en de spier zijn afvalstoffen beter kwijt kan.

Wanneer de pijn blijft kun je (naast overleg met je huisarts) ook naar een chiropractor of manueel therapeut om te kijken of er een wervel vast zit. Dit kan meespelen in waarom de spier verkrampt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding