Kan je afvallen door het tongzoenen met nieuwe relatie?

Heb sinds kort een relatie, was 13 jaar geleden. Ik val sindsdien langzaam maar zeker af. Heerlijk natuurlijk, mag nog wel even doorgaan. Maar nu vraag ik me af of dat kan komen door het tongzoenen, dat ik door uitwisseling van bacteriën zijn (uitstekende, hij is superslank) stofwisseling gedeeltelijk overneemt? Vreemde gedachte misschien, maar kan het anders niet goed verklaren, dat ik opeens afval zonder er iets voor te doen. Oké, ik zit iets eerder vol bij m'n maaltijden.

7 maanden geleden
3.6K
TurfGraver
7 maanden geleden
Denk eerder omdat je nu iets anders aan je hoofd hebt dan snaaien. ;)
erotisi
7 maanden geleden
mss ben je verliefd,waardoor je minder goed eet?
tinus1969
7 maanden geleden
Of dus iig minder veel eet ;)
Jedidja
7 maanden geleden
Ja, ben zeker wel verliefd ja....

Antwoorden (1)

Je valt niet af door tongzoenen, ook niet als je op een andere manier bacteriën van een ander binnenkrijgt. Maar je kunt wel afvallen door verliefd te zijn! En dat gaat natuurlijk vaak samen met tongzoenen.

Als je verliefd bent gebeurt er van alles met je hormonen. En door knuffelen, zoenen en seks wordt dat nog extra versterkt. Eén van de hormonen die vrijkomt bij verliefdheid is oxytocine en dat hormoon heeft ook invloed op je eetlust (minder honger en minder behoefte aan snacks en zoetigheid). Dus indirect kun je inderdaad afvallen van tongzoenen, maar dat heeft niks met bacteriën te maken.
Toegevoegd op 15 oktober 2023 10:36: bron
7 maanden geleden