Je lichaam heeft een beetje zout nodig om goed te kunnen functioneren. Zout zit in kleine hoeveelheden in veel soorten voeding. Juist in bouillon zit erg veel zout. Te veel zout is niet goed voor je lichaam.

Als je teveel zout binnenkrijgt, draaien je nieren overuren om dat overtollige zout weer uit je lichaam te werken. Daar is vocht voor nodig. Je gaat dus meer plassen om het teveel aan zout kwijt te raken. Door het drinken van bouillon komt er ook wel weer vocht in je lichaam, maar per saldo levert het qua vochthuishouding geen goede balans op als je niet een zouttekort had voordat je de bouillon dronk.
2 weken geleden
tinus1969
2 weken geleden
Dit is niet helemaal waar. Nieren kunnen heel goed hypertone urine maken, maw urine die zouter is dan bloed. Van zout eten ga je dus niet meer urine maken.