Je kunt geen slaap inhalen; verder is het erg persoonlijk. Zet eens geen wekker en ga op een tijdstip naar bed dat je weet dat je vrij snel slaapt. Als je dat een paar dagen doet en kijkt na hoeveel uur je vanzelf wakker wordt heb je een indicatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat hangt echt helemaal af van hoeveel slaap je gemist hebt of hoe vermoeid je bent, als je dat er ook bij zegt kan ik je wel helpen denk ik.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voldoende rust nemen is belangrijk.
dat hoeft net altijd persé door de slaap.
ivm bijslapen is drie nachten 'normal' slapen, 7 tot 9 uur per nacht m.i voldoende,
welterusten zzzzzzzzzzzzzz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaap lekker :)
Je hoeft helemaal niet bij te slapen, dat is een fabeltje.
Wanneer je weer wat minder vermoeid wil zijn, kun je het beste je normale bedtijden vanaf nu weer hanteren en overdag wat extra goed voor jezelf zorgen: een keer een extra glas vers sinaasappelsap bijvoorbeeld of iets anders waar je jezelf gezond en fit door gaat voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt niet bijslapen, een slaaptekort kun je enkel op lange termijn oplossen. Natuurlijk kan een paar keer uitslapen deugd doen, maar beter zorg je voor een vast ritme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is geen duidelijk antwoord op te geven, omdat mensen verschillende behoeften hebben. De meeste mensen hebben aan 7-8 uur slaap genoeg, maar sommigen kunnen ook met minder toe.

Als je een paar dagen te weinig geslapen hebt, is het nuttig om b.v. in het weekend geen wekker te zetten en te zorgen dat je zo lang slaapt als je lichaam nodig heeft, om te voorkomen dat je te vermoeid raakt.

Als je wilt weten hoeveel slaap jij nodig hebt dan is dat een kwestie van uitproberen. En ik zou zeker willen aanbevelen om één of meer keer per week geen wekker te zetten en zo lang te slapen als je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooie avatar heb je, dat is toch
De vlag van Tibet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Mooie vlag, he?