Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste manier om slaap uit je been te krijgen ?

Ik heb vaak een slaapbeen en om de slaap eruit te krijgen werkt bij mij heel goed mijn voet op de koude vloer zetten,

Maar wat is wetenschappelijk de manier om de 'slaap' eruit te krijgen of is hier geen specifieke wijze voor ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had ik net nodig!+

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Zorgen dat de bloedcirculatie goed op gang komt. Bewegen dus.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beter is het om te voorkomen dat je een slaapbeen krijgt...
door regelmatig te bewegen met je benen en deze niet al te lang in dezelfde positie te houden...
ontwaken van het been is het beste om je been te verleggen, het gaat aan alle kanten tintelen, en dan idd op een koude vloer of een natte doek op de grond...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even je been/ voeten stevig masseren helpt ook goed.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nooit op gaan staan als het allemaal nog niet als normaal aanvoelt!
(Lees meer...)
Steenuiltje
13 jaar geleden
Je been uit de houding nemen die de "slaap" veroorzaakt, voorzichtig aan iets bewegen en rustig wachten tot het weer overgaat. Daarna pas belasten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik persoonlijk onderga de "tintelingen" tot ze voorbij zijn, maar of het echt nefaste gevolgen zou hebben om er op te staan/lopen dat weet ik niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Langzaam zorgen dat je bloed weer door je been gaat stromen. Niet te snel maar geleidelijk. Bij mij werkt het altijd om eerst rondjes met mijn been te draaien en dan te gaan stampen. Steeds harder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding