Gevaarlijke puist?

Hej!

Ik ben 14 jaar (pubertijd dus) en heb dan ook last van puistjes, niet veel ofzo gewoon soms heb ik er 2 ofz, nu wat mij zorgen maakt, op mijn neus er echt op het topje van mijn neus heb ik een grote puist ( weet niet of het een steenpuist is) Hij heeft geen wit kopje, mijn gedacht was dan dat hij gewoon nog moet groeien? maar hij is heel hard, de huid erond is rood, eerst heb ik zeer veel clerasil op gedaan, omdat ik niet graag naar school ga met zo'n grote puist op m'n neus :O Helpt dus niet echt, dan proberen uit te knijpen, maar lukte echt niet deed ontzettend veel zeer en het was ook hard en groot, dan tandpasta op gedaan helpt ook niet, het rare is, Andere puisten krijg ik er zo uit 2 dagen na ze opgemerkt zijn, deze heb ik nu al 4dagen ofzo? Nu heb ik eens wat opgezocht over die steenpuisten, er stond dat ze trombose of bloedvergiftiging kan veroorzaken en zelf levensgevaarlijk zijn, Nu heb ik echt wel de schrik omdat... als ik daarnet in bad ging, deed men hoofd onder water, (geen water in mijn neus gekomen omdat ik dat altijd wel al voel) en ik kom boven water, opeens, mijn neus begint hevig te bloeden, IK WEET ZEKER DAT IK NERGENS BEN TEGENGEBOTST OFZO.. zeker 5minuten uitgebloed en nu doet de huid rond de puist ontzettend veel mijn(zeker als ik naast mijn neus wrijf)

Weet iemand hier meer over en kan mij er iets over vertellen? of ik me zorgen moet maken of niet?
Groetjes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd even met de huisarts bellen of langsgaan. Je kan ook nog naar de schoonheidssalon in de buurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook een keer zoiets. Bij mij heeft het er wel 2 maand gezeten maar soms werd hij kleiner en dan weer groter. Gewoon naar huisarts. Ik kreeg antibioticazalf en binnen paar dagen was het weg :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige puisten hebben wat langer nodig om door te komen, blijf er zoveel mogelijk vanaf, hij komt vanzelf door of verdwijnt weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet iemand toevallig ook waarom ik opeens zo hevig bloedneus had ? terwijl ik me waste.

Antwoorden (1)

het zou een beginnende steenpuist kunnen zijn, wat je daarbij moet doen is vooral eraf blijven en er geen rare dingen op smeren. hooguit het even ontsmetten met een wattenstaafje met sterilon. overigens ben ik geen arts en heb dus geen enkele professionele kennis, als het niet vanzelf weggaat zou ik naar de huisarts gaan, die weet het tenslotte het best!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tandpasta voor het slapen gaan op de steenpuist smeren plakker erop...Dit enkele nachten herhalen...Het droogt de puist uit en verfrist en verzacht de pijn -->Dit krijg ik te horen op een ander forum, doen of niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen idee, ik weet alleen dat tandpasta irriterend is voor de huid, nogmaals ik zou naar een dokter gaan.