krijg ik de griep? zie beschrijving

Ik had dus nog een halve mandarijn gekregen van iemand die de griep had gehad. Krijg ik de griep dan nu ook of heb ik alleen een verhoogde kans?

Toegevoegd na 9 minuten:
Het was van een meisje en ze had er niet aan gelikt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dan krijg je niet de griep.

Als dat wel zo was, dan zou je niet de deur uit kunnen.
Handvaten, het openbaar vervoer, de lucht in winkels,
.....overal waar mensen komen heb je kans om de (een) griep op te lopen.

Als je normaal gezond bent, maak je dan niet druk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

als hij er geen rare dingen mee heeft gedaan (likken/spugen wat natuurlijk wel heeeel erg goor is) hoor je niet de griep te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als uw weerstand voldoende goed is zal je waarschijnlijk geen griep krijgen.
fremar
12 jaar geleden
Mensen die de griep hebben gehad zijn het laagste risico omdat ze zeker niet meer besmettelijk zijn. Alleen in de allervroegste fases is de griep besmettelijk en dan merk je er nog niet zoveel van. De andere kinderen in je klas leveren dus meer risico op.

Griep is zeer besmettelijk en lastig te voorkomen, het gaat via heel kleine waterdruppeltjes, die kunnen van hand naar hand naar neus of mond gaan, of direct via de lucht. Je zult als een kluizenaar moeten leven of accepteren dat je soms griep hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de kans ik klein. Het meisje heeft de griep 'gehad'. Ze was enkel besmettelijk tot één week nadat ze de infectie heeft gekregen. De kans is groter dat je besmet wordt zonder dat je het weet.

De influenza virussen worden in heel kleine waterdruppeltjes verspreid. Als iemand, die pas besmet is met griep, niest of hoest, worden deze druppeltjes de lucht ingeblazen, tot op wel 9 meter afstand! Grote kans dat een voorbijganger virusdeeltjes binnenkrijgt via de neus, mond of ogen!