Hoe kun je het beste Tonsillitis voorkomen?

Zoals ik al had gemeld dat ik word geopereerd aan mijn amandelen. De rede hiervan is dat ik steeds terug komende tonsillitis heb. Is hiervoor dan echt geen een manier om het tegen te houden? Mijn amandelen zitten al vol met gaten dus ze moeten er sowieso uit

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

Wat je kunt proberen is gorgelen met verdunde molkosan (melkzuur van dr Vogel, verkrijgbaar bij apotheek en/of drogist).
Dit werkt zeer desinfecterend. Aangezien het zuur is en dus je tandglazuur aantast na tijd wel even de mond spoelen met water.

Bij mij zijn wondjes in de mond (van op de tong bijten) altijd erg snel en mooi genezen als ik het schoonhoud met molkosan. Als het nog niet schoon is kan het de eerste keer wel pijn doen, maar daarna eigenlijk niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorkomen is beter dan genezen. Maar soms zijn dingen niet te voorkomen en moet je vertrouwen hebben in de genezers. Maar zou het geen betere optie zijn geweest als je deze vraag aan je KNOarts had gesteld. Je kan toch (nu nog) naar de poli bellen en een antwoord vragen?
Beterschap en niet te veel piekeren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je niet voorkomen, als je dat kon, dan deed je dat wel, of niet dan?

Nee hoor de een krijgt dit en de ander die krijgt dat... Zo gaat dat in het leven en is heel normaal...

Dus voorkomen kun je het niet, maar wel heel goed te behandelen... Op 10 december alles succes voor de chirurg, en na een week alles kits...

Geen probleem...