Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je als je methylfenidaathydrochloride tegen adhd slikt daarnaast nog paracetamol nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook adhd en van paracetamol word ik merkbaar rustiger. Ik gebruik het bijna nooit; alleen maar als hoofdpijn niet te harden is. En ik gebruik het om goed te slapen voor een examen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees de bijsluiter!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

In principe mag je paracetamol overal bij innemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan prima, deze medicijnen hebben geen interactie met elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik had laast 2 pillen ritalin op van 20 mg per pil met verlengde afgifte capsules met paracetamol van 500mg of 50mg genomen (met caffeïne) en toen ik ging lopen voelde ik me zelf op en neer gaan, beetje last van buikpijn en last van me rechter zijde. Dus daarbij wat je zei telt niet bij mij XD
Ik gebruik zelf ook methylfenidaat. Halverwege kant 1 van de bijsluiter, in de rechterkolom, staat "Gebruik met andere geneesmiddelen". Daarin wordt geen enkele huis-tuin-en-keukenpijnstiller genoemd. Ik ga er dus van uit dat je pijnstillers als paracetamol, acetylsalicylzuur (aspirine), ibuprofen met alle daarvan afgeleide middelen, enz. gewoon mag gebruiken.
Andersom kun je ook nog op de bijsluiter van de pijnstiller kijken. Daar staat ook nog eens op waarmee het niet gecombineerd zou mogen worden.

(Ik gebruik tabletten van het merk Sandoz. Als jij een ander merk hebt, is de bijsluiter misschien anders ingedeeld. Maar het onderwerp "gebruik met andere geneesmiddelen" moet er altijd bijstaan.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding