ik kan heel slecht frans leren hoe kan ik dit verbeteren?

Ik heb niet echt motivatie voor het vak omdat ik weet dat ik het nooit nodig zal hebben(dat zei de leraar zelf).
Hoe kan ik dit beter gaan leren ik leer nu met wrts.
Duits gaat wel heel makkelijk ik lees het 1x en haal een 10.

-hopelijk laten de moderators deze vraag staan want ik vond de vorige onduidelijk-

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Ik heb dit antwoord ook elders gegeven.

Voor iedereen is "leren" verschillend. Ik leer het beste door op te letten tijdens lessen. Tijdens de toetsen herken ik dingen en herinner ik me ongeveer wat hierover is gezegd.
Indien je niet weet wat je beste manier van leren is, lijkt me een combinatie van meerdere manieren het beste. Ga echter niet je boek(en) 100 keer doorlezen, dit wordt saai en je neemt de stof niet geweldig op. Manieren om te leren:
- Samenvatting
- Onderstrepen van belangrijke punten (let op, onderstreep niet alle tekst. Onderstreep geen voorbeelden en uitleg, enkel de concrete "feiten". De uitleg kun je het beste in eigen woorden vormen
- Doorlezen
- Schrijf een spiekbriefje (hier maak je dus een mini samenvatting)
- Laat je overhoren met vragen
- Maak oefentoetsen
Ik denk dat ik nu wel redelijk wat opties heb gehad. Een combinatie van lezen/schrijven en oefenen is over het algemeen het beste, omdat je zo op verschillende manieren met de stof bezig bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo nou een - ??? Van mij een + !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook een + van mij!

Andere antwoorden (3)

Begin te "vergeten"dat je deze taal nooit nodig zult hebben.
Dat scheelt al een stuk voor de motivatie.
En hoe vast staat het trouwens dat je die taal nooit nodig hebt?
je kunt
een relatie krijgen met een franssprekende
uitgezonden worden voor je werk naar een franstalig land
ineens de behoefte krijgen in Frankrijk een bed and breakfast te beginnen
En zo zijn er vast wel meer redenen
Dus zet dat idee van geen motivatie opzij en ga aan de slag
anneliez
12 jaar geleden
kijk bekende films die je al vaak gezien hebt met franse ondertiteling en lees ook eens een boek in het frans dit kan helpen om je woordenschat te verhogen en het geeft misschien iets meer plezier in de franse taal. succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet het met www.wrts.nl doen. Het is een heel handige site en hierdoor haal ik vaak goede cijfers (: