Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is kan het inademen van stinkende lucht schadelijk zijn voor de gezondheid?

En dan doel ik niet op uitlaatgassen van bijvoorbeeld brommers, maar meer op luchtjes van hondenpoep of rotte eieren.

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (7)

Nee dat kan geen kwaad...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Je ademt ook bacteriën mee in, en die kunnen bij rottende zaken ziektes bevatten. Vooral bij hondenpoep etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Rotte eierenlucht bevat veel H2S, dat is een giftig gas. In het algemeen kun je zeggen dat je zintuigen je waarschuwen voor gevaar: pijn en stank zijn daar voorbeelden van.
(Lees meer...)
16 jaar geleden
Ik houd altijd vanzelf mijn adem in als ik bij zoiets in de buurt kom....
Krijg ook altijd het idee dat het schadelijk kan zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Nee van het inademen van luchtjes als van hondenpoep of rotte eieren (niet van 1 of 2 stuks) wordt je niet ziek. De slechte geur is alleen om ons te waarschuwen dat zoiets niet eetbaar is.
Dat je van stinkende lucht ziek zou worden is een oud idee van uit de tijd dat men nog niet wist hoe ziekten zich verspreiden. Tijdens de pest-epidemieën in de Middel Eeuwen droeg men maskers met sterk geurende kruiden om besmetting tegen te gaan, dat doen artsen tegenwoordig niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
nee dat kan geen kwaad omdat het geen schadelijke stoffen bevat maar gewoon natuurlijke
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Stinkende lucht kan absoluut geen kwaad. Deze lucht stinkt omdat onze hersenen zijn "geprimed". Wij weten dat bacteriën deze stoffen uitscheiden als metabolisch product. Deze geur is dus enkel ter waarschuwing om het niet te eten, aangezien deze bacteriën dan binnen kunnen komen (waar ze compleet verscheurd worden door je maagzuur, maar goed).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing