Kan een grijze haar weer je eigen haarkleur worden (zonder dat je het gaat verven)zoja waardoor komt dit dan?

Ik heb 2 grijze haren en bij eentje is het vanaf de wortel tot de helft zwart en daarna wordt het grijs de andere is gewoon grijs.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je je haar gekleurd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik heb sinds mijn laatste zwangerschap in 2009 niet meer mijn haar geverfd . Het is echt weer voor de helft zwart geworden

Antwoorden (3)

Wist je dat grijs de echte kleur van je haar is. Dus dat grijze gedeelte is je eigen haarkleur. De kans dat het weer bruin wordt is super klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bedoel je, grijs is de echte kleur van je haar? Mijn haar is toch echt bruin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door pigment wordt je haar de kleur dat hij is dat begrijp ik maar, het is toch echt weer voor de helft zwart geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de kans is niet superklein, de kans is er helemaal niet -
Helaas! In grijs haar ontbreekt pigment. Je kunt alleen een grijze haar kleur geven door pigment aan het haar toe te voegen door middel van bijvoorbeeld kleuren..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is helemaal geen antwoord op de vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dit het enige juiste antwoord. Hoe ouder je wordt hoe meer pigment er uit je haar verdwijnt. Bij de een gaat dat wat eerder dan bij de ander. Dat er voor de helft weer zwart is vanaf de wortel is een wonder te noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij was ik iets te snel met mijn antwoord. Kijk naar onderstaande site, daar vind je veel verklaringen.
http://www.lareb.nl/LarebCorporateWebsite/media/publicaties/pw1999_114.pdf
Het lijkt me dat dat wel mogelijk is. het kan zijn dat de condities in je hoofdhuid tijdelijk weer wat beter zijn zodat het haarzakje weer beter functioneert.
Het Engelse gezegde 'to turn grey in one night' mag dan sterk overdreven zijn, maar je kunt door slecht in je vel zitten grijs worden. Dat bij enkele haarzakjes de oude, gezonde situatie zich weer herstelt lijkt me niet onmogelijk.