weet iemand goede manieren om in slaap te komen?

ik kan de laatste tijd niet goed in slaap komen. weet iemand een goede manier om in slaap te komen?

Weet jij het antwoord?

/2500

warme melk met honing drinken voordat je naar bed gaat.

Ga, indien mogelijk, steeds op hetzelfde tijdstip slapen en sta op hetzelfde uur op. Dit helpt om een vast slaap-waakritme te ontwikkelen en het bevordert de kwaliteit van de slaap. Volg een vaste routine om te gaan slapen. Slaap zoveel uren als u nodig heeft om de volgende dag fit en uitgerust te zijn. Probeer een rustgevende meditatie eens voor het slapen gaan. Uw activiteiten overdag beïnvloeden sterk uw nachtrust: zorg voor een goede afwisseling tussen inspanning en ontspanning. Inspannende activiteiten vlak voor het slapengaan kunnen het inslapen wel bemoeilijken.Doe geen emotioneel of fysiek inspannende dingen voor u gaat slapen zoals ruzie maken. Mijd slapen overdag. Zorg voor een rustige slaapkamer en een aangename slaapomgeving. Stop dopjes in uw oren zodat u niet wakker wordt door lawaai. Reserveer de slaapkamer voor seks en slaap en niet om tv te kijken of aan powertraining te doen. Zowel honger als een volle maag kunnen u belemmeren om in slaap te vallen. Wees ‘s avonds voorzichtig met opwekkende stoffen zoals tabak, koffie, cola enz. Wie 's avonds veel alcohol drinkt, zal wel sneller inslapen maar ook minder diep slapen en vroeger wakker worden. Als u voelt dat u niet in slaap raakt, begin dan niet te woelen en u te enerveren, maar sta op en doe iets anders tot u slaperig wordt. Neem uw problemen niet mee naar bed: zorg ervoor dat u ze op de ene of de andere manier buiten de slaapkamer houdt door er bv. over te praten of te schrijven..

Bronnen:
http://www.4d-comfort.com/opencms/opencms/...

vaak helpt het om voor het slapen nog even wat rustgevende muziek te luisteren

Het lezen van een goed boek helpt bij mij wel. Het werkt ontspannend en je ogen worden moe waardoor je rustiger wordt en makkelijk in slaap valt. Hoop dat het bij jou ook werkt. Is in ieder geval het proberen waard.

Een half uur vantevoren stoppen met het kijken naar beeldschermen en dergelijke. Je stimuleert je ogen om niet te gaan slapen. Het lezen van een paar bladzijdes uit een tijdschrift of boek maakt het makkelijker om te gaan slapen.

Tips voor beter slapen. * Probeer inzicht te krijgen in uw slaapgedrag door een slaapdagboek bij te houden. Schrijf op hoe lang het duurde voordat je insliep, hoe lang geslapen, hoe laat wakker, hoe vaak wakker geweest. * Onderzoek of de slaapproblemen samenhangen met bepaalde omstandigheden, zoals vroeg op moeten, drukte thuis of op het werk, of een bepaalde televisie programma. * Zorg dat je op vaste tijden naar bed gaat en opstaat. Slaap ook in het weekend niet te lang uit. * Vermijd geestelijke en lichamelijke inspanning, zoals sporten, vergaderen of studeren, vanaf twee uur voor het slapen gaan. * Eet of drink niet uitgebreid binnen een paar uur voor het naar bed gaan Je voedsel moet volledig verteerd zijn voor je naar bed gaat. Drink ‘s avonds niet te veel alcohol, koffie of thee of dranken met veel suiker. * Bedenk ‘s avonds al wat u de volgende ochtend moet doen: leg uw kleren klaar, pak uw werktas in en maak eventueel een actielijsje. * Probeer negatieve gedachten over slapen gaan om te buigen naar positieve. Als u bijvoorbeeld denkt: "dadelijk moet ik gaan slapen en dan lig ik weer uren wakker", verander dat dan in: "heerlijk, dadelijk lig ik warm en veilig onder mijn dekbed". Dat is niet eenvoudig, maar wel het proberen waard. * Gebruik je slaapkamer niet om te werken, studeren te lezen of televisie te kijken, maar gebruik de slaapkamer waar hij voor is. * Neem, als je niet meteen in slaap kunt vallen, een houding aan van "het maakt niet uit". Sta niet op. Ook als je niet slaapt, krijgt je lichaam rust. * Ontspanningsoefeningen en yoga helpen om tot rust te komen, ‘s avonds, maar ook op andere momenten van de dag. Regelmatig overdag even ontspannen zorgt voor makkelijker ontspannen ‘s avonds. * Neem voor het slapen gaan een warme douche of een ga een eindje wandelen. Ook lezen, naar rustige muziek luisteren of een kopje warme kruidenthee kan helpen om te ontspannen. * Leg pen en papier naast uw bed. Schrijf gedachten van u af als u begint te piekeren. * Als uw partner last heeft van uw slaapproblemen, kan het u beiden rust geven apart te slapen. * Zoek meer informatie over slaapstoornissen, inbibliotheek, boekhandel of op internet. * Probeer overdag niet te slapen * Zorg voor gemakkelijk zittende nachtkleding en een comfortabel bed en kussen. Toegevoegd na 1 minuut: http://www.gezond-vitaal.nl/Slapen.html

Melatonine tabletjes slikken. Verkrijgbaar van 0,01 tm 5 mg. Google voor meer informatie

Vroeger zei men: schaapjes tellen. Neem een weiland in gedachten met een hek en laat daar een hele kudde schapen een voor een over het hek springen. Tel de schapen die over het hek springen. Wel concentreren! Iedere keer als je ergens anders aan denkt: gedachten terug brengen naar die schapen. Tegenwoordig noemt men dat vaak: meditatie. Concentreer je op je ademhaling. Iedere inademing volg je tot in je buik. Iedere uitademing tel je. Maar: je telt tot 10! Niet verder. Als je onbewust verder telt, dan ga je terug naar 1. Voor sommigen helpt het om de handen op de buik te leggen zodat je je ademhaling ook voelt. Wel concentreren! Iedere keer als je ergens anders aan denkt: gedachten terug brengen naar je ademhaling.

Wachten tot je moe bent misschien?

Vragen of je partner over zijn/haar werk verteld Lekkere bevredigende sex werkt ook goed En als dat niet werkt even de rust in jezelf zoeken dus niet met allemaal door elkaar heen vliegende gedachtes in bed gaan liggen maar even je gedachtes ordenen dit vergt enige training maar werkt voor mij wel.

Als het tijd is om naar bed te gaan, maar het lukt je niet om in slaap te komen... Doe dan je licht aan, drink een warm glaasje melk. Pak een boek dat je goed vind en lees het tot je ogen een beetje beginnen te prikken (dit is niet slecht voor je ogen), dit gebeurd meestal na iets van een kwartiertje. Zorg er wel voor dat je het boek leest terwijl je in bed ligt met je deken om, op je zij liggen gaat het beste.

Bronnen:
ik heb ook slaapproblemen en dit werkte perfect.

Wat ik recent gelezen heb is dat je met een bepaald ritme steeds makkelijker in slaap kan komen. Stel je moet om 22.00 uur gaan slapen om aan je slaap te komen. Ga dan bijvoorbeeld om half 10 met je 'ding' beginnen douchen pyama aan gezicht cleanen tanden poetsen lenzen uit toilet ff stukje lezen of spelletje op je gsm etc Een bepaald 'ding' of ritueel of hoe je het dan ook noemen wilt, wat je altijd doet voordat je gaat slapen. Het zet je lichaam in een bepaald ritme waardoor je met de tijd veel makkelijker in slaap komt. Ritme is gewoon erg belangrijk. Maar dus ook op vast tijdstip eruit, of in ieder geval niet meer dan een uur daar van afwijken (gehoord van accupuncturiste) En ook de ochtend kan je een bepaald patroon gaan volgen: opstaan toilet lenzen in ontbijten aankleden haar doen opmaken nieuws lezen etc Ik hoop dat je er wat aan hebt, niks is zo vervelend als niet kunnen slapen.

Bronnen:
internet, tv, ervaring

puzzelen is een heerlijke manier om slaperig te worden, vooral cryptogrammen of sudoku. Het maakt je geest lekker leeg en de ogen vallen vanzelf dicht. Makkelijker weg te leggen dan een boek. Verder vind ik voetbal kijken erg slaapverwekkend.... maar dat zal wel persoonlijk zijn :)

het drinken van kersensap bevorderd het slapen ook. Een warm bad nemen of sporten net voor het slapen ook Toegevoegd na 2 uur: http://www.goedgevoel.be/gg/nl/167/Gezondheid/article/detail/1342432/2011/11/02/Slaapproblemen-Vergeet-warme-melk-drink-kersensap.dhtml Op de radio kwam het zelfs

lavendel olie licht op je kussen sprenkelen de zachte geur van lavendel is erg rustgevend

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100