weet iemand goede manieren om in slaap te komen?

ik kan de laatste tijd niet goed in slaap komen. weet iemand een goede manier om in slaap te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet er wel een, maar dat wil je wss niet horen:
Drink wat alcohol. In het weekend slaap ik altijd direct xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet je ook waarom, is er iets verandert.
Begin met niet eten 2 uur voor je gaat slapen en vooral geen beeldscherm, geen tv geen pc geen telefoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt bij mij juist averechts die alcohol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol, bij mij niet, na een goed avondje doorzakken raak ik mijn bed en slaap ik. Best fijn trouwens, alleen is mevrouw er niet altijd even blij mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 uur geen beeldscherm zien? In de huidige maatschappij is dat zowat niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werken manneke!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dwing jezelf wakker te blijven,je zult zo in slaap vallen.

Antwoorden (15)

warme melk met honing drinken voordat je naar bed gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga, indien mogelijk, steeds op hetzelfde tijdstip slapen en sta op hetzelfde uur op. Dit helpt om een vast slaap-waakritme te ontwikkelen en het bevordert de kwaliteit van de slaap.
Volg een vaste routine om te gaan slapen.
Slaap zoveel uren als u nodig heeft om de volgende dag fit en uitgerust te zijn.
Probeer een rustgevende meditatie eens voor het slapen gaan.
Uw activiteiten overdag beïnvloeden sterk uw nachtrust: zorg voor een goede afwisseling tussen inspanning en ontspanning. Inspannende activiteiten vlak voor het slapengaan kunnen het inslapen wel bemoeilijken.Doe geen emotioneel of fysiek inspannende dingen voor u gaat slapen zoals ruzie maken.
Mijd slapen overdag.
Zorg voor een rustige slaapkamer en een aangename slaapomgeving.
Stop dopjes in uw oren zodat u niet wakker wordt door lawaai.
Reserveer de slaapkamer voor seks en slaap en niet om tv te kijken of aan powertraining te doen.
Zowel honger als een volle maag kunnen u belemmeren om in slaap te vallen.
Wees ‘s avonds voorzichtig met opwekkende stoffen zoals tabak, koffie, cola enz. Wie 's avonds veel alcohol drinkt, zal wel sneller inslapen maar ook minder diep slapen en vroeger wakker worden.
Als u voelt dat u niet in slaap raakt, begin dan niet te woelen en u te enerveren, maar sta op en doe iets anders tot u slaperig wordt.
Neem uw problemen niet mee naar bed: zorg ervoor dat u ze op de ene of de andere manier buiten de slaapkamer houdt door er bv. over te praten of te schrijven..
fremar
12 jaar geleden
vaak helpt het om voor het slapen nog even wat rustgevende muziek te luisteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lezen van een goed boek helpt bij mij wel. Het werkt ontspannend en je ogen worden moe waardoor je rustiger wordt en makkelijk in slaap valt.
Hoop dat het bij jou ook werkt.
Is in ieder geval het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een half uur vantevoren stoppen met het kijken naar beeldschermen en dergelijke. Je stimuleert je ogen om niet te gaan slapen. Het lezen van een paar bladzijdes uit een tijdschrift of boek maakt het makkelijker om te gaan slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tips voor beter slapen.

* Probeer inzicht te krijgen in uw slaapgedrag door een slaapdagboek bij
te houden.
Schrijf op hoe lang het duurde voordat je insliep, hoe lang geslapen,
hoe laat wakker, hoe vaak wakker geweest.

* Onderzoek of de slaapproblemen samenhangen met bepaalde
omstandigheden, zoals vroeg op moeten, drukte thuis of op het werk,
of een bepaalde televisie programma.

* Zorg dat je op vaste tijden naar bed gaat en opstaat. Slaap ook in het
weekend niet te lang uit.

* Vermijd geestelijke en lichamelijke inspanning, zoals sporten,
vergaderen of studeren, vanaf twee uur voor het slapen gaan.

* Eet of drink niet uitgebreid binnen een paar uur voor het naar bed gaan
Je voedsel moet volledig verteerd zijn voor je naar bed gaat. Drink ‘s
avonds niet te veel alcohol, koffie of thee of dranken met veel suiker.

* Bedenk ‘s avonds al wat u de volgende ochtend moet doen: leg uw
kleren klaar, pak uw werktas in en maak eventueel een actielijsje.

* Probeer negatieve gedachten over slapen gaan om te buigen naar
positieve. Als u bijvoorbeeld denkt: "dadelijk moet ik gaan slapen en
dan lig ik weer uren wakker", verander dat dan in: "heerlijk, dadelijk lig
ik warm en veilig onder mijn dekbed". Dat is niet eenvoudig, maar wel
het proberen waard.

* Gebruik je slaapkamer niet om te werken, studeren te lezen of televisie
te kijken, maar gebruik de slaapkamer waar hij voor is.

* Neem, als je niet meteen in slaap kunt vallen, een houding aan van "het
maakt niet uit". Sta niet op. Ook als je niet slaapt, krijgt je lichaam rust.

* Ontspanningsoefeningen en yoga helpen om tot rust te komen, ‘s
avonds, maar ook op andere momenten van de dag. Regelmatig
overdag even ontspannen zorgt voor makkelijker ontspannen ‘s avonds.

* Neem voor het slapen gaan een warme douche of een ga een eindje
wandelen. Ook lezen, naar rustige muziek luisteren of een kopje warme
kruidenthee kan helpen om te ontspannen.

* Leg pen en papier naast uw bed. Schrijf gedachten van u af als u begint
te piekeren.

* Als uw partner last heeft van uw slaapproblemen, kan het u beiden rust
geven apart te slapen.

* Zoek meer informatie over slaapstoornissen, inbibliotheek, boekhandel
of op internet.

* Probeer overdag niet te slapen

* Zorg voor gemakkelijk zittende nachtkleding en een comfortabel bed en kussen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.gezond-vitaal.nl/Slapen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melatonine tabletjes slikken. Verkrijgbaar van 0,01 tm 5 mg. Google voor meer informatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger zei men: schaapjes tellen.
Neem een weiland in gedachten met een hek en laat daar een hele kudde schapen een voor een over het hek springen.
Tel de schapen die over het hek springen.
Wel concentreren!

Iedere keer als je ergens anders aan denkt:
gedachten terug brengen naar die schapen.

Tegenwoordig noemt men dat vaak: meditatie.
Concentreer je op je ademhaling.
Iedere inademing volg je tot in je buik.
Iedere uitademing tel je.
Maar: je telt tot 10! Niet verder.
Als je onbewust verder telt, dan ga je terug naar 1.
Voor sommigen helpt het om de handen op de buik
te leggen zodat je je ademhaling ook voelt.
Wel concentreren!

Iedere keer als je ergens anders aan denkt:
gedachten terug brengen naar je ademhaling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wachten tot je moe bent misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vragen of je partner over zijn/haar werk verteld
Lekkere bevredigende sex werkt ook goed
En als dat niet werkt even de rust in jezelf zoeken dus niet met allemaal door elkaar heen vliegende gedachtes in bed gaan liggen maar even je gedachtes ordenen dit vergt enige training maar werkt voor mij wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het tijd is om naar bed te gaan, maar het lukt je niet om in slaap te komen...

Doe dan je licht aan, drink een warm glaasje melk.

Pak een boek dat je goed vind en lees het tot je ogen een beetje beginnen te prikken (dit is niet slecht voor je ogen), dit gebeurd meestal na iets van een kwartiertje. Zorg er wel voor dat je het boek leest terwijl je in bed ligt met je deken om, op je zij liggen gaat het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik recent gelezen heb is dat je met een bepaald ritme steeds makkelijker in slaap kan komen. Stel je moet om 22.00 uur gaan slapen om aan je slaap te komen. Ga dan bijvoorbeeld om half 10 met je 'ding' beginnen
douchen
pyama aan
gezicht cleanen
tanden poetsen
lenzen uit
toilet
ff stukje lezen of spelletje op je gsm
etc

Een bepaald 'ding' of ritueel of hoe je het dan ook noemen wilt, wat je altijd doet voordat je gaat slapen. Het zet je lichaam in een bepaald ritme waardoor je met de tijd veel makkelijker in slaap komt. Ritme is gewoon erg belangrijk.

Maar dus ook op vast tijdstip eruit, of in ieder geval niet meer dan een uur daar van afwijken (gehoord van accupuncturiste)

En ook de ochtend kan je een bepaald patroon gaan volgen:
opstaan
toilet
lenzen in
ontbijten
aankleden
haar doen
opmaken
nieuws lezen
etc

Ik hoop dat je er wat aan hebt, niks is zo vervelend als niet kunnen slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
puzzelen is een heerlijke manier om slaperig te worden, vooral cryptogrammen of sudoku. Het maakt je geest lekker leeg en de ogen vallen vanzelf dicht. Makkelijker weg te leggen dan een boek.
Verder vind ik voetbal kijken erg slaapverwekkend.... maar dat zal wel persoonlijk zijn :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het drinken van kersensap bevorderd het slapen ook.

Een warm bad nemen of sporten net voor het slapen ook

Toegevoegd na 2 uur:
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/167/Gezondheid/article/detail/1342432/2011/11/02/Slaapproblemen-Vergeet-warme-melk-drink-kersensap.dhtml

Op de radio kwam het zelfs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kersensap?Hrum...Zou kunnen dat je daardoor meer op de pot zit dan in bed te liggen.Dat kan tussen mensen onderling wel wat verschillen,maar leg toch al maar een kussen klaar op de wc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/167/Gezondheid/article/detail/1342432/2011/11/02/Slaapproblemen-Vergeet-warme-melk-drink-kersensap.dhtml google staat er vol mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Google staat oa ook vermeld hoe je een pijpbom en andere bommen kunt maken,zag ik op het nieuws.
Over dat Kersensap dat wist ik voor jou antwoord nog niet,maar ik zal dat graag eens bekijken en dan kom ik er graag op terug,als de vraag dan nog open staat...,tot dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik weer meer méér zoals beloofd:
Kersen zijn erg gezond, ze bevatten weinig calorieën
en veel snelle suikers en mineralen. De suikers in kersen
zijn glucose en fructose, deze worden snel opgenomen
in het lichaam en daardoor leveren kersen snel energie. Kersen bevatten ongeveer 55 calorieën per 100 gram
en veel vitamines, zoals vitamine A, B1, B2, B6, B11
en C. Aan mineralen bevatten kersen ijzer, koper, zink,
calcium, fosfor, magnesium en kalium. Vet bevatten
kersen bijna niet, maar 0,1%. Wel bevatten ze veel vezels, dat is weer goed voor
de darmen. Ze hebben ook een vochtafdrijvende
werking, waardoor ze dus goed zijn voor de nieren.
http://www.starteensgezond.nl/voeding/kersen_gezond.php
Het ging me om dit dat mij zeer bekend is:"Wel bevatten ze veel vezels, dat is weer goed voor de darmen. Ze hebben ook een vochtafdrijvende
werking, waardoor ze dus goed zijn voor de nieren."
En dus kun je daardoor veel naar de wc moeten,en dat was mij bekend.
Al het andere kende ik nog niet,maar ik vind dit wél zeer goede en nuttige kennis,zoals:"Kersen bevatten hoge concentraties van het hormoon melatonine, dus ze kunnen er daadwerkelijk voor zorgen dat je gemakkelijk in slaap valt."
http://www.puuretenenleven.nl/agenda-a-nieuws/nieuwtjes.html
Voor wie het nog niet wist,melatonine is het door het lichaam zelfgemaakte slaaphormoon.
http://www.vitanatural.net/nl/viewpage/melatonine-bestellen-verkopen-online-26.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog méér voordelen:
http://translate.google.be/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.livestrong.com/article/401497-is-cherry-juice-good-for-health/ Ik zocht ook eens naar de nadelen van Kersensap,ik vond er een paar die hier al staan over dat op de wc moeten,dat van die vele gezonde vezels en dat de nieren goed gaan werken kan als een nadeel gezien worden,de waarheid is volgens mij wel dat juist dit een goede en zeer gezonde zaak is.
In deze site hier eerst vorige staat verder,en dat is volgens mij het enige nadeel:"Een lage glycemische
The glycemic content of cherry juice is low and will not cause your blood glucose levels to rise to an unhealthy level. De glycemische inhoud van kersensap is laag en zal niet ertoe leiden dat uw bloedsuikerspiegel te stijgen tot een ongezond niveau. Maintaining a steady blood-sugar level is important in avoiding the overstimulation of the body's insulin-release mechanism that can lead to diabetes. Handhaven van een stabiele bloedsuikerspiegel is van belang in het vermijden van de overstimulatie van insuline-release van het lichaam mechanisme dat kan leiden tot diabetes. Cherry juice is a low-sugar alternative for people with blood-sugar disorders, because most fruit has a high level of sugar that may aggravate the condition. Kersensap is een laag-suiker alternatief voor mensen met bloed-suiker stoornissen, omdat de meeste fruit heeft een hoge mate van suiker die de aandoening kan verergeren. Voor de rest zie ik niks dan voordelen.Bedankt en,slaap lekker. Read more: http://www.livestrong.com/article/401497-is-cherry-juice-good-for-health/#ixzz1dv9l2HSO
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog efe dit belangrijk iets:
Dit is een reactie van iemand na het drinken van kersensap:
Betsy654 March 14 I have to say cherries really help with my joints but the cherry juice really irritates my stomach. I talked with my nurse and she said it was because of the high acid of the juice. She recommended the Fruit Advantage cherry capsules so I started taking them. Since I started taking them no sour stomach... Read more: http://www.livestrong.com/article/401497-is-cherry-juice-good-for-health/#ixzz1dvG3PLhE Ik vertaal: Betsy654 14 maart Ik moet zeggen dat kersen echt te helpen met mijn gewrichten, maar het kersensap echt irriteert mijn maag. Ik sprak met mijn verpleegkundige en zij zei dat het was vanwege de hoge zuur van het sap. Ze raden de Fruit Advantage kersen capsules dus begon ik met hen. Sinds ik begonnen met hen geen zure maag ...
Lees meer: ​​http://www.livestrong.com/article/401497-is-cherry-juice-good-for-health/ # ixzz1dvG3PLhE
Dat staat in deze site:
http://translate.google.be/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.livestrong.com/article/401497-is-cherry-juice-good-for-health/
Iets om rekening mee te houden???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals je al zei bij iedereen heeft dat een ander effect, die man of vrouw heeft misschien snel last van haar of zijn maag?
proberen kan geen kwaad!
lavendel olie licht op je kussen sprenkelen de zachte geur van lavendel is erg rustgevend