als je slaapt kun je dan ook niezen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is vorige week al gesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/niezen-nooit-slapen.25582
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit bedoel ik nou !! En dan wordt ie nog nie verwijderd. Belachelijk.! Wakker worden mods.!!!

Het beste antwoord

Nee dat kan niet...
Niezen is een reflex en een reactie van iets dat uitgesteld wordt... Tijdens je slaap lost je lichaam alles meteen op... Daarom zijn er dromen... Als je erg hongerig bent, en het zou je slaap gaan verstoren dan droom je gewoon dat je aan een stevig banket zit, en in je droom eet je je vol en dan kun je voldaan verder slapen, met dezelfde honger die je ervoor had...

Niezen is een prikkel die ontstaat bij onjuist ademhalen... Dan moet er een zeer krachtige stoot lucht orde brengen in de keel... Maar als je steeds juist ademhaalt en dat kan alleen in rust en in slaap, dan wentelt het lichaam de prikkel af en dan blijf je in de snurkstand staan zonder de reflex van niezen...

Toegevoegd na 50 minuten:
Kun jij je herinneren dat je ooit wakker geworden bent dat je in je slaap niesde? Nee dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk dit vraag is inmiddels al gesteld. (alleen in een andere vorm) Waarom wordt ie niet verwijderd? Dit bedoel ik nou.! Is dit nou geen separatisme?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://m.goeievraag.nl/vraag/25582
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt helemaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Separatisme of secessionisme is het streven naar een (formele) terugtrekking uit een bestaande organisatie of staat, en het oprichten van een eigen organisatie of staat.

Andere antwoorden (3)

niezen is een reactie op een prikkel aan de neus.als men zou moeten niezen ik je slaap,dan zou men van de prikkel al eerder wakker worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En het kan en gebeurt dus wel degelijk. Je lichaam reageert op die prikkel omdat er een goede reden voor is. Hoesten bijvoorbeeld, dat is noodzakelijk, althans vaak, om te overleven (luchtwegen vrijmaken), als je niet zou hoesten, niezen en dergelijke in je slaap zou je niet meer wakker worden. Je doet het dus wel degelijk, ware het niet dat je het over het algemeen zelf niet zult merken, ook niet als je er wakker van wordt, want dat is maar heel even.
zie link. Mi$$chien vindt je je antwd daar wel.
http://m.goeievraag.nl/vraag/25582
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, hoesten, niezen en dergelijke doe je wel degelijk in je slaap en de kans is groot dat je er lichtelijk wakker van wordt ook, alleen dat merk je niet echt bewust en / of weet je achteraf niet meer omdat het maar heel kort is.

Hoesten, niezen en dergelijke zijn reflexen van het lichaam met een bepaald (belangrijk) doel, zou je bijvoorbeeld een object in je luchtpijp krijgen (of grotere hoeveelheiden kleine objecten, zoals stof of zo) dan ga je hoesten om die luchtwegen vrij te krijgen.

Als je lichaam zou stoppen met deze reactie terwijl je slaapt dan is de kans groot dat je niet meer wakker wordt.