Hoevaak per week zonnebank is gezond?

Wil graag een kleurtje voor in de winter en ga dan voor het eerst naar een zonnebank toe..ik hoorde verhalen over risico op huidkanker en dat het ongezond was. Maar was naar de dermatoloog gegaan en die vertelde me als je het met mate doet is er niets aan de hand, dan kan het geen kwaad.

Mijn vraag aan jullie is: Hoevaak per week zou je eigenlijk moeten gaan om effect te hebben en is het dan schadelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.8K

Het beste antwoord

De meeste mensen die onder de zonnebank gaan liggen, doen dit te vaak en te lang. Dermatologen (huidartsen) adviseren om niet vaker dan één keer per maand onder de zonnebank te gaan, maar zonnebank studio’s beweren dat eens per twee weken ook prima is. Het grootste probleem is alleen dat zonnestudio’s je gerust vaker laten gaan. Pas als je elke dag wilt gaan zullen ze er iets van zeggen. Zodra je eens per twee dagen gaat, hoor jij ze niet klagen.
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je normaal al een beetje getint bent.. En in de winter gaat je kleur weg, dan is 1x per week 2 weken achter elkaar wel voldoende.. natuurlijk speelt de sterkte van de zonnebank ook een groot rol.. İn jouw geval heb ik geen idee want weet jou huidskleur niet en of je goed tegen de zon kan.. Maar om een kleurtje te krijgen en deze te behouden is het handig als je bijvoorbeeld 3 weken lang 3x per week gaat voldoende voor ongeveer 3 maanden..

İk raad je aan om bij de zonnebank waar je wilt zonnen om advies te vragen en je vraag daar ook te stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonnebanken zijn eigenlijk altijd schadelijk. Je kan dus niet zeggen dat bijv 1 keer per maand niet schadelijk is.