Heeft het coronavaccin invloed op de anticonceptiepil?

Ik slik de pil en vraag me af of het coronavaccin invloed heeft op de werking ervan. In de bijsluiter staat namelijk wel iets over de wisselwerking met o.a. Sint-Janskruid en verschillende ziekteremmers. Het coronavaccin is daarentegen net uit de grond gestampt. Het is daarom nog opgenomen in de bijsluiter, mocht het (enig) effect hebben. Mijn vraag is dus: heeft het coronavaccin invloed op de anticonceptiepil? En zit er dan nog verschil tussen de vaccins van bijv. Pfizer en AstraZeneca? Heeft de ene pil wel invloed en de andere bijv. niet?

4.8K

Antwoorden (1)

Nee. Vaccins hebben geen invloed op de werkzaamheid van de pil of andere anticonceptiemiddelen. En omgekeerd hebben de pil of andere anticonceptiemiddelen geen invloed op de werkzaamheid van het vaccin.