ik ben het huis uitgegooid, wat nu?

door ruzie thuis met mijn broertje ben ik het huis uit gegooid. ik hoef van mijn ma niet meer terug. nou ben ik 20 en heb ik volgende week toetsen. ik ben nu bij mn oom thuis maar ik wil ook niet altijd hier blijven. wat kan ik nu doen, kan ik hulp krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

je kan bij den haag op maat hulp vragen en vragen wat je nu het beste kunt doen. ten eerste kun je een uitkering aanvragen bij de sociale dienst en dan kun je altijd nog een kamer huren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vraag lening aan via de duo en huur een huis totdat je opleiding is afgerond en zelf in staat bent te kunnen verdienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat misschien kan helpen is om naar schoolmaatschappelijk werker te gaan, zij kunnen vaak helpen aan een kamer. Of eventueel naar de gemeente gaan en de situatie uitleggen!! Ben je al ingeschreven als woningzoekende, dat zou ook kunnen helpen!!

Heb je een baantje of inkomen?
Want dan is er ook een optie om particulier te gaan huren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat nu?
Het eerste wat je je moet bedenken is wat jij zelf wil.
Wil je terug naar huis? Dan zul je goed moeten bedenken hoe je de ruzie goed kunt maken. Welke afspraken kun je maken met je broertje en met je ouders om te zorgen dat de situatie leefbaar blijft? Wat moet je veranderen aan je gedrag? Hoe kun je het beste je excuses maken? Hoe ga je zorgen dat je er over kunt gaan praten? Een afspraak maken voor een gesprek met je ouders (evt. in bijzijn van je oom als 'onafhankelijke derde') is dan een goede eerste stap.

Wil je niet terug naar huis? Dan moet je gaan bedenken hoe je aan een permanente woonruimte komt, hoe lang je bij je oom kunt blijven, hoe je een inkomen gaat krijgen of hoe je studiefinanciering kunt krijgen, hoe je je spullen van thuis terug kunt krijgen enzovoorts. Hulp vragen bij het schoolmaatschappelijk werk is dan een goede eerste zet.

Als je vaker dit soort heftige ruzies hebt thuis, maar nog wel thuis wil wonen, zou ik als ik jou was sowieso eens kijken of je niet beter rustig op zoek kunt gaan naar zelfstandige woonruimte. Je hebt er de leeftijd voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De soep wordt nimmer zo heet gegeten als hij op gediend wordt.

Met andere woorden:

Laat de gemoederen wat afkoelen en ga met je broer en moeder in gesprek, het aanbieden van een excuus kan al wonderen doen, vergeet niet dat jij medeschuldig bent aan de ruzie.

Moeders roepen in het heetst van de strijd wel vaker iets waar ze later op terug komen, moeder wil rust in het huis en beschermd altijd de jongste, daar hebben ze later weleens spijt van.