ik ben 15 bijna 16. en mijn borsten beginnen nog steeds niet te groeien.. is dit normaal??

Toegevoegd na 4 minuten:
en ik ben ook nog niet ongesteld geworden.. mijn moeder was het heel vroeg begonnen... ik vind het gewoon heel vreemd..en ik schaam me ook als ik bij mijn vriendje ben.. en ik durf niet met hem naar bed te gaan omdat hij dan denk hij een opmerking maakt ofzo.. en ik wil hem ook niet afwijzen. omdat ik weet omdat hij ook zijn behoeftes heeft..

Toegevoegd na 6 minuten:
omdat hij dan denk dat hij een opmerking maakt. moet zijn "omdat ik denk dat hij dan een opmerking maakt"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Amadea
12 jaar geleden
Vraag eens aan je moeder hoe zij er op vijftienjarige leeftijd uit zag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij er nog niet aan toe bent om met hem naar bed te gaan, moet je dat niet doen. Maar hou van jezelf, ook al vind je jezelf misschien niet perfect.

Het beste antwoord

Dit is heel normaal. Het verschilt namelijk bij iedereen.
Mijn moeder werd ook op haar 16e ongesteld, ik op mijn 11e en mijn zus op haar 15e (waar is de logica?).
En ik zou me er niet voor schamen, want ongesteld zijn is helemaal niet zo leuk.
Je hebt kans dat je 'doorlekt' als je er niet op tijd bij bent, dus je moet het bijhouden. En het kan ook veel pijn doen.

Je borsten zou ik me ook niet al te druk om maken. Die kunnen ook pijn doen tijdens het rennen en dan moet je weer helemaal een sport-BH aanschaffen om dat te voorkomen =)
Het is ook zo dat als je wat slanker bent, je borsten niet zo heel groot zijn (er zijn natuurlijk uitzonderingen).

En je hoeft natuurlijk ook niet met hem naar bed te gaan omdat 'hij zijn behoeftes heeft'
Als je je er zelf niet prettig bij voelt is het waarschijnlijk ook helemaal niet fijn.
Maar als je zelf ook wil en hij maakt toch een opmerking, dan zeg je maar dat hij niet zo kinderachtig moet doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is laat maar mogelijk bij iedereen is de groei anders. Mijn moeder kreeg borsten op haar 17e en op haar 23e had ze cup f
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is niet zo vreemd, iedereen groeit in zijn eigen tempo.
ligt er ook als als je dun bent of het is een erfenis
bijv als je familielid vaak te zien bij je moeder, niet zo grote borsten heeft, dan kan jij dat ook hebben.
maar maak je geen zorgen het is niet zo erg en je gaat er waarschijnlijk niet dood aan.