Voegt het in levende lijve zien van iemands idool iets toe aan zijn/haar leven?

Ik heb nog nooit iemand die ik bewonder in het "echt" gezien..
Ik vraag me af wat dat voor effect dat op iemand heeft..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Het is een *belevenis* om iemand in levenden lijve mee te maken.

Daarmee bedoel ik dat er een stuk emotie bij komt kijken, dat ontbreekt wanneer je iemand op TV of op Youtube ziet, of een boek leest.

Dat is voor mij de hoofdreden om naar de lezing van James Randi in Utrecht te gaan. Zijn denkbeelden ken ik natuurlijk al lang, en ik heb hem vaak gezien op televisie en op Youtube, en ik heb artikelen en websites gelezen met zijn denkbeelden.

Hetzelfde gold voor de lezing van Massimo Polidoro vorig jaar in Utrecht. Het is iets waar je jaren later nog vol enthousiasme over kunt vertellen, in plaats van een relatief droog en steriel verhaal op te lepelen over bepaalde ideeën.

Een lezing live meemaken voegt echter een emotionele component toe. Het is een beetje te vergelijken met thuis op de bank naar een circusvoorstelling op TV kijken, ten opzichte van diezelfde circusvoorstelling vanuit de circustent mee te maken - een groot verschil.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Sommige mensen vinden het heel tof om erover op te scheppen en denken dat ze daardoor populairder of als extra bijzonder worden gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, als de idool in kwestie geen arrogante kwast is die fans afsnauwd kan het een leuke ervaring zijn. ben ooit naar een concert van harry sackioni geweest en heb erna even met hem kunnen praten. ontzettend aardige gast, hij steeg gelijk verder in mijn achting en het heeft iets toegevoegd in de zin dat ik zijn muziek daarna meer ben gaan luisteren en het een leuke ervaring was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is net als met alle andere ervaringen in je leven.
Het kan iets toevoegen aan jezelf, je verrijken met weer een mooie herinnering.

Als je er naar verlangt zo iemand te zien en je krijgt de kans, dan moet je het zeker doen, er heel erg van genieten en dat genieten vast houden.

Sommige mensen dromen er hun leven lang van om de Eiffeltoren een keer in het echt te zien (voorbeeld) en gaan er nooit naar toe.

Maar als je die verlangens niet hebt, dan is er niets mis en dan mis je ook niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij veel bekende mensen is het live ontmoeten van deze personen niet zelden een domper.
De persoon valt vaak enerom tegen omdat je in zo`n situatie heel andere kanten ziet.
Natuurlijk heb je ook enorm veel beroemd heden die erg tof zijn. De Frogers en dan vooral Natasja, Imka marina en destijds Arne Jansen (rip), Marco Borsato, Jan Smit, Danny de Munk Ali B en natuurlijk Frans Bauer. Allemaal voorbeelden van mensen (niet zo zeer mijn idolen als wel idolen van grote groepen mensen)die ondanks dat ze idool zijn van vele, toch hele normale en hartelijke mensen zijn gebleven. Over de negatieve ervaringen kan ik niet veel schrijven, ze kunnen zich immers niet verdedigen.
Een artiest als Meerie servaas heeft heel veel voor veel mensen betekent. Ook zonder persoonlijk contact.
Ik kan me wel voorstellen dat voor heel veel mensen, een persoonlijke ontmoeting met deze zangeres een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten die zeker heel veel toevoegd aan het leven.
Maar dat kan natuurlijk ook bij mensen gebeuren die helemaal niet bekend zijn.
Al met al denk ik dat live zien niet echt veel zal veranderen, maar ontmoeten en contact hebben zeker wel mogelijk grote invloed kunnen hebben en dat het minder relevant is of de persoon bekend is maar meer welke waarde de persoon er zelf aan hecht,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een bewonderaar van Anton Gesing onze eerste
wereldkampioen zwaargewicht judo.
En voor een poosje geleden ben ik hem tegengekomen,in
een pretpark.
Mijn mond viel open , wat een reus is deze man, ik was zo
verbaast dat ik hem niet durfde aan te spreken.
Na deze reus ontmoet te hebben , kan ik mij heel goed
voorstellen dat Hij die jappenners in elke hoek kon gooien
zoals Hij dat wilde.

Toegevoegd na 1 minuut:
jappanners
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaak als ik een bekend iemand in het echt zie, dan denk ik: oh, het is ook maar gewoon een mens.
doet me dus minder dan dat ik diegene op tv zie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of het toevoegende waarde heeft op iemands leven weet ik niet maar sommige mensen worden eufories of heel blij.
en dat is wel positief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
over het algemeen is het zo dat als je je idool in levende lijve ziet, dat het grondig tegen valt.
blijkt ie opeens toch niet zo mooi te zijn, of hij lacht zo raar. of ze doet onaardig tegen de serveerster. of hij heeft stomme schoenen.

nee, zorg maar liever dat je wat te dromen overhoudt, want elke idool is uiteindelijk een gewoon mens, met gewone menselijke tekortkomingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel grappig. Helemaal als het onverwacht is, dan weet je even niet wat je zeggen moet.
Ik ben er al wel een paar tegen gekomen maar heb ze nooit aangesproken, daar had ik ook geen zin in, stel je voor dat ie tegenviel, valt ie zomaar van z'n voetstuk.
Dus of het wat toevoegd? Dat merk je voor jezelf wel als het eens gebeurd.
Doe es een dagje Volendam of Amsterdam ( PC Hooft) wedden dat er wel eentje voorbij komt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is leuk en aardig misschien, maar verder doet het volgens mij niet zo veel. Het is ook maar een mens net als onbekende mensen.