Waarom val ik altijd flauw als ik ziek ben?

Altijd als ik koorts heb dan wordt het zwart voor mijn ogen als ik ga lopen. Ik ga dan altijd snel zitten omdat ik weet dat wanneer ik door zou lopen dat ik dan flauw val (meerdere malen meegemaakt). Dit zorgt er ook voor dat ik dus niet uit bed kan als ik ziek ben.

Maar genoeg over mijn situatie! Ik vroeg mij dus af, hoe komt dit eigenlijk en waarom hebben andere mensen hier geen last van?

Uit het bericht hieronder ben ik al te weten gekomen dat dit te maken heeft met een plotselinge verandering van de bloeddruk, maar waarom heb ik dit als ik koorts heb?

http://www.goeievraag.nl/vraag/val-flauw-spuit.226290

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De medische naam voor lage bloeddruk is hypotensie. Het hart pompt het bloed door het lichaam. Bij een lage bloeddruk gebeurt dat met weinig druk. Wat merk je ervan: * Als je bloeddruk plotseling zakt krijg je een licht gevoel in je hoofd. Je wordt duizelig en ziet soms zwart voor de ogen. Sommige mensen hebben het gevoel dat ze flauwvallen. Dit gebeurt vooral wanneer iemand plotseling gaat staan. * Is je bloeddruk lange tijd erg laag, dan voel je je moe, lusteloos en duizelig. Ook kan je flauwvallen of misselijk zijn. Meestal heeft een lage bloeddruk geen duidelijke oorzaak en gaat het vanzelf over. Soms komt een lage bloeddruk door een ziekte. Bijvoorbeeld door koorts, door een te langzaam werkende schildklier (hypothyreoïdie), een hart- of vaatziekte of een bijnierziekte. Wanneer deze ziekte over is, stijgt de bloeddruk weer. Een lage bloeddruk is meestal niet gevaarlijk. Het is zelfs gezond voor je hart en bloedvaten.

Bronnen:
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=41108

waarschijnlijk heb je uit jezelf al een te lage bloeddruk, misschien even na laten meten door een arts. is het alleen als je opstaat, of ook gewoon als je loopt, want het gebeurt wel eens dat als je opstaat het zwart voor je ogen wordt, dat heeft m'n vriendin ook.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100