Grote vermindering vitamine C slecht?

Ik dronk eerst altijd een pak drinken per dag, in sommige zaten ong. 30 % van de dagelijkse behoefte aan vitamine C, omdat er ook veel suiker in zaten ben ik op verzoek van mijn fitness begeleider overgestapt naar water en shakes. Maar nu voel ik me vaker niet lekker en meestal een beetje duf. Zou dit kunnen komen omdat ik nu veel minder vitamine C binnen krijg?

p.s.

Ik eet nog wel elke dag groente en 2 mandarijnen en 1 banaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lijkt mij dat je wel genoeg vit. C binnen krijgt. Misschien heeft je dufheid en dat je je niet zo lekker voelt, te maken met de afname van het aantal calorieën? Deze shakes bestaan vaak uit een hoge dosis eiwitten .... ook hier zou het mee te maken kunnen hebben. Het zou dus kunnen zijn dat je lichaam moet wennen aan de verandering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

puur de hoeveelheid vitamine c zou het probleem niet moeten zijn als je gewoon gezond eet en fruit groente, vlees d binnen krijgt.
Wel kan de afname van 'instante energie' uit de suikers je energie nivo beinvloeden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriend van mij is wel eens heel ziek geweest van dit soort shakes. De enorme hoeveelheid eiwitten kan te veel zijn voor je lichaam. t is sowieso niet echt gezond voor je nieren trouwens. De hoeveelheid vitamine C zal het probleem niet zijn denk ik.