Is het mogelijk om de anticonceptiepil gratis te krijgen? Zo ja, hoe?

Ik ben 15 jaar en zou het graag gratis willen gebruiken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Alleen als je ouders een aanvullende verzekering nemen bij hun ziektekostenverzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het beste even langs de huisarts, en gewoon zeggen dat je een pil wil, en het liefst 1 wil die door jouw ziektekostenverzekering wordt gedekt. Dan betaald de verzekering dus de pil, en hoeven je ouders in principe ook niet te weten dat aan de pil wil.

Maar het kan natuurlijk zijn dat je verzekering dit niet dekt. Dus ga even langs de huisarts! Hij kan deze gegevens inzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pil is alweer een tijdje uit het basispakket en wordt NIET meer vergoed door de verzekering!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat geldt alleen voor mensen van 21 jaar en ouder.
Meiden tot 21 jaar hoeven , niet betalen voor de pil.
Deze wordt door de apotheek rechtstreeks gedeclareerd.
Je moet natuurlijk wel verzekerd zijn!