Hoe komt het dat sommige mensen niet kunnen huilen en sommigen nooit hun tranen kunnen inhouden, hoe goed ze het ook proberen?

Loopt dan je "emmer"gewoon over?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

dat kan hormoonaal beïnvloed zijn,maar ook psychisch..kwetsbaar durven te zijn of kwetsbaarheid ontkennen om niet ten onder te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hoe emotioneel je bent is afhankelijk van je karakter, maar ook van je opvoeding en de dingen die je hebt meegemaakt in je leven. als een gezin waar veel aandacht besteed wordt aan praten en het uiten van gevoelens, is het later makelijker voor je om je te uitten. Als je veel verdriet hebt meegemaakt in je leven kan je, je zelf gaan "verharden"je sluit je meer af van je gevoelens omdat je de pijn niet meer wil voelen. (dan ga je dingen opkroppen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het veel te maken heeft met je aangeleerde en karaktergerelateerde associaties. Emotioneel ontroerd of ontredderd ergens om worden heeft veelal te maken met het inlevingsvermogen van een persoon in de situatie die wordt aanschouwd (visueel, auditief, mentaal). Ik kan in het 'echte leven' heel goed zonder huilen. Echter als ik een goede feelgood film zie, pink ik er ook wel 1 weg (gewoon omdat het kan, lekker thuis voor de buis).

Voor verschillende mensen kan het ook hormonaal zijn. De emoties worden dan zo snel verwerkt door het lichaam dat ze een hevigere reactie geven op het zenuwstelsel.

Al met al zijn er meerdere redenen waarom dit bij de 1 wel gebeurt en bij de ander niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan niet huilen, ik kan mij de laatste keer ook niet echt heugen. wel wat traantje op een begravenis, maar echt echt goed huilen... nee.
ik denk ook dat het door hardheid of schaamte komt, mensen die vaak huilen kunnen gewoon meer open zijn denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommigen kunnen het niet omdat een meneer Nijman een liedje gezongen heeft; Een man mag niet huilen... Dat hebben ze aangenomen en vertikken het gewoon, omdat ze denken dat het niet mag...
Alle anderen kunnen er niets tegen doen en zij zijn geprezen omdat het een normale uitlaatklep is van emoties die overstromen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger liep mijn emmer steeds over. De tranen lagen al klaar als ik smorgens mijn ogen open deed. Nu ik 73 ben kan ik niet meer janken. Zelfs niet bij een begrafenis. Ik denk dat ik in mijn leven zoveel eelt op mijn ziel heb gekregen dat ik daardoor niet meer kan huilen