Waardoor zijn de kosten van een rontgenfoto zo hoog?

Als je bij de kaakchirurg een röntgenfoto maakt betaal je voor de foto zelf 20 euro en voor het honorarium betaal je bijna 50 euro. Dat honorarium is bij navraag voor de assistent van de chirurg die de foto maakt. Nou is zij daar misschien twee minuten aan kwijt, terwijl het honorarium voor de chirurg zelf (het consult zelf) met bijna 80 euro niet heel veel hoger is.
Hoe komt dat het honorarium voor de foto zo hoog is?

10 jaar geleden
1.3K
SnakeEye
10 jaar geleden
Wel eens van de uitdrukking gehoord: We worden genaaid waar we bij staan...

Het beste antwoord

De investering van het toestel, onderhoud, eventueel loon van iemand die het toestel bediend, er moet winst gemaakt worden en de ziektekostenverzekeringen betalen het
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
erotisi
10 jaar geleden
De investering van het toestel en onderhoud zit waarschijnlijk in de kosten van de foto zelf.
Maar een honorarium van 50 euro voor enkele minuten een foto maken is toch wel hoog. Of wordt die foto door een bijzondere professor gedaan? Een uitzendkracht (om het zo maar te duiden) kan dat toch ook. Of is het een radioloog die de foto neemt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag verkeerd begrepen, Er wordt niet contenu foto s gemaakt. daarom moet men het geld verhalen op de enkelingen die een foto laten maken. Het kan ook zijn dat de foto wordt bekeken door iemand anders die gespecialiseerd is in xr foto s en die moet dan ook betaald worden. Er zijn mischien suplementen verrekend die mogen worden gevraagd door specialisten.