Bepaalde tonen/frequenties in mijn linkeroor klinken als ruis of gekraak. Is dit erg/blijvend of normaal?

Hallo!

Ik ben een kerel van 20 jaar en heb al een ruime tijd last van bepaalde tonen in mijn linkeroor. (2 jaar?)

Het is een beetje vergelijkbaar met opgeblazen speakers die je dan te hard aan zet, dan klinken ze ook zo ruis/kraak achtig.

Als iemand praat in de klas bijvoorbeeld en net met zo'n toon/frequentie praat, dan hoort dat oor alleen maar gekraak en ruis. Ik heb het ook wel met muziek luisteren, maar dat irriteert mij niet zo erg.

is dit blijvend? is het gehoorbeschadiging of?

Ben benieuwd :)

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 7 minuten:
ik heb het dus alleen bij bepaalde tonen! en niet wanneer het gewoon stil is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

nou ja ten eerste klinkt dat wel apart,ik kan er niet echt antwoord op geven of iets dergelijks. maar in ieder geval zou ik langs de dokter of de gehooropticien gaan wat je vast zelf wel had bedacht. of naar een oorkundige.
verder weet ik wel dat bij hoge tonen en lagen tonen het vaker door gehoorbeschadiging komt dan bij "middelmatige tonen" dus als die bepaalde frequenties hoog zijn of laag is het iets met dat.
hopelijk heb je er een beetje wat aan^^