Ik heb 2 blaren op mijn hand en ga vandaag naar het zwembad wat nu?

Ik had vandaag afgesproken met vriendinnen te gaan afspreken maar nu heb ik 2 blaren door het klimmen wat is gisteren heb gedaan.

Maar hoe kan ik nu wel naar het zwembad maar zonder dat ik last heb van de blaren?

Bye bye Silke

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan gewoon zonder problemen naar het zwembad. Als de blaren nog intact zijn dan is er sowieso geen probleem. De huid is dan immers nog intact. Ook als de blaren kapot/ doorgeprikt zijn is er eigenlijk gewoon geen probleem. Er wordt vaak gewaarschuwd voor infecties, maar dat risico wordt schromelijk overdreven. De kans op een infectie is klein en als er een infectie inkomt dan is je lichaam normaal gesproken prima in staat dat op eigen houtje af te weren. Slechts in een minderheid van de gevallen zou je medicatie nodig hebben. Zoals mevrouwvande al zegt: het kan wel even prikken. Over meer dan dat zou ik me geen zorgen maken. Alleen als je om de een of andere reden een slechte afweer hebt (bijvoorbeeld diabetes, sommige kankers, bijwerking van sommige medicijnen, chemokuur) zou ik wat voorzichtiger zijn. Ik schat zo in dat daar geen sprake van is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100