Hoe kan ik gemakkelijker omgaan met hormonen?

als ik me menstruatie krijg heb ik eerlijk gezegd niet last van me hormonen ik ben dan gewoon vrolijk.
1 keer in de 5 weken ongeveer krijg ik zo erg last van me hormonen dat ik helemaal gestrest raak en geirriteerd.
ook heb ik ineens nergens zin in en kan op zulke momenten niet goed begrijpen wat ik voel.
Hierdoor word ik of stil of overdreven bewegelijk.
Hoe kan ik het beste gemakkelijker omgaan met me hormonen zodat ik niet heel erg gestrest raak en rustiger word.
Je word er namelijk als vrouw gek van.
Meestal kan ik ook agresief reageren door me hormonen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
slik je de pil?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja mobie die heb ik

Het beste antwoord

Niks aan de hand bef. Overkomt veel vrouwen en dat kan idd aan je hormonen liggen. Ikzelf heb er ook last van. Wat je eraan kunt doen? Praten met je huisarts, misschien andere anticonceptie, en mocht werkelijk niets werken moet je wanneer je ogd bent rust en tijd voor jezelf nemen. Zorgen dat je lontje niet opraakt en het jezelf zo aangenaam mogelijk maken.
x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit klinkt niet heel gebruikelijk

De meeste vrouwen hebben ten gevolge van hun menstruatie een schommeling in hun hormooncyclus.

De één heeft daar last van en de ander niet en degenen die last hebben kunnen dit ook op verschillende momenten in de cyclus hebben.

Maar zulke sterke schommelingen dat je geheel uit evenwicht bent, NIET synchroon met je menstruatie (dat lijkt uit je verhaal) is op zijn minst apart te noemen.

En als je echt last hebt zou ik dit gewoon eens bij de huisarts bespreken, misschien heeft die WEL een logische verklaring OF hij kan op zoek naar de reden

Toegevoegd na 1 minuut:
ECHT omgaan met nare gevoelens door hormonale schommelingen is nl niet "even aan te leren" .

Als je hormonen in onbalans zijn ben je gewoon jezelf niet en die knop kun je niet zomaar omzetten, beter doe je dus iets aan het "probleem"

Toegevoegd na 24 minuten:
Ik zat nog wat te googlen en kwam toen een link tegen om te testen waar je stemmingen vandaan kunnen komen, wel in het engels helaas maar mogelijk vind je het nuttig

Toegevoegd na 25 minuten:
ps die 2de link is waar ik mee begon
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik vind het ook zo raar dat het buiten mijn menstruatie is, vooral omdat ik vrolijk ben als ik me menstruatie hebt het tegenovergestelde dus.
+