Verzwijgen veel mensen dingen tegenover hun huisarts?

Ik wil graag weten of er veel mensen zijn die bewust dingen niet aan hun huisarts vertellen. Het gaat dan om dingen die wel relevant zouden zijn voor de huisarts om te weten.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En wil je nou dat wij zeggen: "Ja ik wel" "Nee, ik niet"?
Want wij zijn er allemaal niet bij in de spreekkamer natuurlijk ;)
Amadea
8 jaar geleden
Als ze verstandig zijn doen mensen dat niet, want hoe meer je vertelt hoe beter de arts erachter kan komen op welke manier het probleem kan worden verholpen. Dus de vraag is eigenlijk: hoeveel mensen zijn er zo dom om niet hun werkelijke klachten aan hun huisarts te vertellen?
Erna55
8 jaar geleden
je zoekt percentages naar iets waar geen onderzoek naar is gedaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea: Ik kan me wel voorstellen dat mensen genante dingen moeilijk vertellen. Als ze dan ook nog eens een moeilijke huisarts hebben - of gewoon een waarbij er weinig klik is - kan dat natuurlijk zorgen voor het minder vertellen van details.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@WinnyS en @Erna55: Ik ben geïnteresseerd in deze vraag, en het is toch niet raar om te vragen of er misschien mensen zijn die hier meer van weten? Of er geen onderzoek naar is gedaan, weet je niet zeker, toch Erna55?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hiet is niet alleen het verzwijgen van gegevens voor de huisarts, maar ook vaak het simpelweg niet gáán. Daar schijnen vooral mannen last van te hebben. http://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/psyche/zieke-mannen-willen-vaak-niet-naar-de-huisarts/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet niet of daar een onderzoek voor nodig is ; sla de vele "genante" vragen op GV waar mensen niet mee naar hun huisarts durven of willen er maar op na. ;-)
tinus1969
8 jaar geleden
Wat is de achtergrond van je vraag?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Tinus1969: Ik heb zelf de indruk dat dit veelvuldig gebeurt. Maar, het kan zijn dat dit alleen mijn idee is en dat het niet klopt. Om die reden stelde ik de vraag.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik heb het jaren uitgesteld om niet naar mijn huisarts te gaan. Hij was een man en ik heb het probleem van !!! 0 !!! Libido. Leuk en goed voor mijn relatie. De eerste keer dat ik heen ging voor dat probleem was 3 jaar geleden. En toen ik bij hem in de spreekkamer zat durfde ik niet meer en heb ik ter plekke een klacht verzonnen... De laatste keer was vorig jaar en toen heb ik wel eerlikk verteld wasrvoor ik kwam....en bleek hij precies het soort zak te zijn wat ik dacht dat hij was. Gelukkig was mijn man erbij en we zijn vertrokken. Heb nu een vrouwelijke huisarts. Maar het zal wel even duren voordat ik weer ga.

Geef als eerste antwoord