Hoe heten die bacterien in je neus?

Hey, ik wil toch eens weten hoe die bacterien in je neus heten, ik zeg er tegen: piet & wuif maar wat is de echte naam daarvan? ik heb het dus wat je wel eens uit je neus vist

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snot?
Cryofiel
12 jaar geleden
Wat je uit je neus vist *bevat* bacteriën, het *zijn* beslist géén bacteriën!

Het beste antwoord

snot misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit zijn de Streptococcus pneumoniae en de Haemophilus influenzae. Beide bacteriën zijn notoire neusbewoners. In 2005 is trouwens ontdekt dat ze een afweersysteem hebben tegen elkaar (want ze zijn nooit samen in je neus te vinden).

Via de links vind je wat meer informatie over de ontdekking uit 2005 en natuurlijk de bacteriën zelf.

Veel leesplezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle bacteriën die airborn zijn, zullen ook in je neus zitten. Tel daarbij alle soorten bacteriën op die in je voedsel zitten en die aan je vingers zitten (tenminste als je een neuspulker bent), en er zitten zomaar vele tientallen soorten bacteriën en virussen in je neus met allemaal verschillende ingewikkelde latijnse namen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker de helft van de mensen heeft ook Staphylococcus aureus in de neus.