Als je voelt, dat je toe bent om een volgende fase te verwerken, moet je er dan voor gaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je voelt dat je er aan toe bent, dan weet je het eigenlijk al, je zoekt hier alleen een bevestiging.
Ons gevoel is onze leidraad in ons leven.
Helaas is ons denken voor veel mensen belangrijker geworden.
Ze vertrouwen hun gevoel niet meer, ze denken zelf slimmer te zijn dan hun gevoel!!
Hiermee bewijzen ze eigenlijk dat ons gevoel los staat van ons lichaam.
Ons gevoel is onze eigen Ik, ons gevoel ben je zelf.
Het gaat buiten ons verstand om en leidt een eigen leven.
Ons gevoel is onze ziel.
Een ziel die in ons lichaam woont.
Dus ga er voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Natuurlijk, want je hebt toch geen keuze...

En je moet het toch eens doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Min of meer heb ik wel een keuze...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Min of meer, zeg je, dat is dus nee... je hebt geen keuze... En als je een keuze zou hebben dan is het alleen maar uitstel... Nou dat is een geweldige keuze... Zeg nou eens eerlijk, kun je het ook niet doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Theoretisch gezien zou dat kunnen, alleen heb ik daar wel mezelf mee..
Dus nee..ik kan het niet, niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie je wel, je hebt geen keuze...
Ja, als je het voelt dat het goed is, is het goed en moet je ervoor gaan. Als je voelt dat je twijfelt moet je het niet doen..

Toegevoegd na 1 minuut:
correctie: als je voelt dat je twijfelt moet je het NOG niet doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe wel, maar je moet je wel afvragen of alle anderen er ook aan toe zijn lijkt me. Het is moeilijk zonder specifiek voorbeeld hierop in te gaan.

Voor jezelf moet je ervoor gaan, wnat vroeg of laat zul je de fase toch ingaan en verder komen. Maar de overgang wordt meestal makkelijker als anderen ook klaar zijn voor een dergelijke overstap, ook al snap ik best dat dat niet altijd mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thnxx voor je antwoord+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen dank, het klonk heftig. Veel succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel...
Ik weet natuurlijk niet wat je moet verwerken, maar ik neem aan dat het iets ergs is.
In principe ga je bij verwerking door meerdere fases heen. Maar uiteindelijk wacht bij de laatste fase, aan het eind de aanvaarding, of acceptatie van de verandering van de situatie.
Het is moeilijk, maar uiteindelijk moet je je bedenken dat je zo je machteloosheid kan overwinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar als je er echt onzeker over bent.
Kijk naar de voordelen en nadelen.
Probeer daaraan te werken en vraag eventueel hulp.
Want ik weet niet waar het om gaat.
Maar succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
altijd voor jezelf gaan... van je positieve egoisme gebruik maken en bescherm jezelf!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij ga je bij een verwerkingsproces vanzelf van de ene in de volgende fase. Je zit toch niet bewust in fase B om dan willens en weten naar fase C te gaan? Járen later, als je alles beter kan overzien, dan kan je misschien zeggen van toén zat ik in die en toen in de volgende.
Achteraf zie je het; maar als je er middenin zit overkomt het je meer dan dat je het zelf kunt sturen. Tenminste zo heb ik het ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar heb je wel gelijk in, de vraag is misschien niet zo goed gesteld, ik voel dat ik er klaar voor ben om de laatste fase zeg maar in te gaan, om het helemaal af te sluiten...Maar dat gaat zeker een hoop energie kosten..
En ik vroeg me af, kun je zoiets wel helemaal afsluiten!
Staat er een beetje warrig, maar ik hoop dat je me snapt..
Iedereen is positief. Ik nog niet helemaal.

Want is je gevoel wel je werkelijke gevoel?

Je gevoel is heel moeilijk om te herkennen. Vaak speelt je ratio ook nog mee.
Je ratio kan ook nog bang zijn, of verdriet hebben.

Als ik je aanvoel, dan kan het zijn dat je deze fase voorbij wil schieten omdat hij zo moeilijk is voor je. Je hoopt eigenlijk meer dat hij al voorbij is. Het duurt al zo lang.
De fase is zo moeilijk dat jij na een lange periode eigenlijk in een soort roes bent gekomen. Je bent rustig geworden en daarom denk je misschien dat je er voorbij bent.
Komt de rust misschien niet doordat je jezelf beschermt en ongevoelig bent geworden.

Mijn idee is dat een volgende fase geen keuze is. Daar zit je op een gegeven moment in.

Ga eens na welke inzichten je hebt gekregen voor deze fase? Hoe heb je die inzichten gebruikt om jezelf te veranderen?

De nazomer is geweest om te oogsten. Nu breekt de herfst weer aan. Dus qua seizoen zit je goed om verder te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan heb ik zoiets van "wat wil je zelf?" .
Je moet doen wat goed voelt.