Het is bekend dat de stem van jongens die de baard in de keel krijgen wel eens overslaat. Dat heeft te maken met de groei van het strottenhoofd en de stembanden, als
gevolg van de toegenomen productie van testosteron. Die jongens zitten dan in een overgangsfase. Soms duurt die periode te lang. Bij zo'n lange stemwisseling heb je meer last van die ‘uitschieters’ dan normaal. Hier kan logopedie bij helpen. Een logopedist kan je leren hoe je moet omgaan met je nieuwe stem.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar kan je niets aan doen.

Alhoewel...

Toegevoegd na 1 minuut:
Heel vroeger werden koorjongetjes gecastreerd ( dus het weghalen van de balzak en toen vaak ook de penis ) zodat ze hun mooie vrouwelijke stem behielden.

Maar ik vermoed dat dát voor jou geen optie is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wtf sick!