Ik ben zojuist aangevallen door een hond, nu weet ik niet of ik een bijt- of krabplek op m'n rug heb, hoe herken je een bijtplek?

de honden sprongen tegen me aan waardoor ik niet in de gaten had of ik gebeten of gekrabd werd, ik vermoed dat het een krab was, maar ik wil graag het zekere voor het onzekere nemen, hebben jullie enige symptomen tussen het verschil van een krab en een beet of zoiets of een advies of zoiets dergelijks?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een krabplek is over een bepaalde lenge, een bijt plek is vaak op 1 plaats. Bijtplek is/ kan dieper zijn.

Ga met je rug naar de spiegel staan en maak een foto van de spiegel, tis sowieso wel moeilijk om in iemand zijn rug te bijten.

Je moet de wond bekijken en opmaken of de huid is gepenetreerd of niet. Dit doe je meestal door te kijken of het bloed zichtbaar is. Of laat n ander kijken. Zo niet maak je niet druk. Zo ja ga met de eigenaar in gesprek. Mog. Heb je n vaccinatie nodig.

Bij een bijtplek zal je tandafdrukken moeten zien. Bij een krabplek zie je een echte schram. Maar het kan ook zijn dat je uit paniek iets geraakt hebt en daar een wond aan hebt overgehouden.

Jeuk is meestal een goede indicator. Wanneer je gekrabt wordt door hond of kat, komt er vuil in opperste huid en dat jeukt. Een beet is meestal iets dieper dan dat en zal meer als pijnlijk ervaren kunnen worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100