Ik ben zojuist aangevallen door een hond, nu weet ik niet of ik een bijt- of krabplek op m'n rug heb, hoe herken je een bijtplek?

de honden sprongen tegen me aan waardoor ik niet in de gaten had of ik gebeten of gekrabd werd, ik vermoed dat het een krab was, maar ik wil graag het zekere voor het onzekere nemen, hebben jullie enige symptomen tussen het verschil van een krab en een beet of zoiets of een advies of zoiets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je langer dan 10 jaar geleden een tetanusvaccinatie hebt gehad, moet je naar de huisartsenpost en een nieuwe halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Straathonden in Nederland??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rabies komt sporadisch voor in het zuidelijkste deel van Nederland maar verder niet. Als het daar ook al niet volledig uitgebannen is.
Straathonden zoals jij voor ogen hebt komen weliswaar voor in armere delen van de wereld maar zal je echt niet in ons land aantreffen.

Antwoorden (5)

Een krabplek is over een bepaalde lenge, een bijt plek is vaak op 1 plaats. Bijtplek is/ kan dieper zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga met je rug naar de spiegel staan en maak een foto van de spiegel, tis sowieso wel moeilijk om in iemand zijn rug te bijten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de wond bekijken en opmaken of de huid is gepenetreerd of niet. Dit doe je meestal door te kijken of het bloed zichtbaar is. Of laat n ander kijken. Zo niet maak je niet druk. Zo ja ga met de eigenaar in gesprek. Mog. Heb je n vaccinatie nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een bijtplek zal je tandafdrukken moeten zien. Bij een krabplek zie je een echte schram. Maar het kan ook zijn dat je uit paniek iets geraakt hebt en daar een wond aan hebt overgehouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeuk is meestal een goede indicator.
Wanneer je gekrabt wordt door hond of kat, komt er vuil in opperste huid en dat jeukt.
Een beet is meestal iets dieper dan dat en zal meer als pijnlijk ervaren kunnen worden.