Ik kan vaak niet in slaap vallen wat moet ik doen?

ik lig vaak tot half 2 wakker maar ik ga vaak om half 10 slapen..en als ik mijn ogen dicht probeer te doen doet het alleen pijn...en ik heb ook al op andere forums gekeken maar niks helpt :S weet iemand wat wel helpt??
dit heb ik nu al 2 dagen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

je zou voor t slapen gaan ook even buiten een frisse neus kunnen halen, door even een wandelingetje te maken van 15 min.. en dan een beker lekkere kamille thee.. en misschien je bed voorverwarmen met een kruik of zo..met warme voeten kan je ook goed inslapen..

- Ben actiever overdag - Ga een uur voordat je naar bed niet meer computeren of TV kijken. - Neem een bad of een warme douche voordat je naar bed gaat. - Lees wat, je ogen worden daar moe van.

gewoon wat later naar bed gaan. en pas gaan liggen als je echt slaap hebt. een glas warme melk met anijs drinken wil ook wel helpen.

Zoek een hobby die je leuk vind of ga hardlopen ofzo het helpt echt waar ik had er zelf ook last van en nu ik op badminton zit is het over

Naast bovenstaande tips: Gewoon lekker gaan liggen. Zet eventueel zacht een muziekje op en luister daarna (wel op timer zetten zodat deze na een uur weer uitgaat, slaap je nog niet zet je hem gewoon weer aan). Zelfs als je niet slaapt rust je namelijk toch gewoon uit als je lekker ligt. Het is niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar je hoeft je dus geen zorgen te maken als je niet in slaap kunt vallen. Gewoon lekker liggen en verder niets doen. Als je ergens aan denkt is dat ook geen probleem, maar probeer geen moeilijke raadsel op te lossen omdat heel actief denken je wel wakker houdt.

Probeer vanavond iets later naar bed te gaan als je het vol kunt houden. Aangezien je pijn hebt neem voor het slapen gaan 2 paracetamol in. (evt met codeine) Maar dat laatste is afhankelijk van andere pijnmedicatie, die je evt. hebt. Mocht je vanacht weer zo beroerd slapen, ga dan morgen naar je huisarts. Toegevoegd na 5 minuten: Ik zie dat je 14 bent, dan mag je maar 1 tablet paracetamol innemen. Wel 4 tot 6 keer 1 per dag.

Geen energydrankjes drinken. Je avondmaaltijd vroeger eten. Je slaapkamer donkerder maken.

Zet een relaxend muziekje op en pak er een boek bij. Van lezen word je slaperig. Als je het licht hebt uitgedaan een behaaglijk holletje schurken en denken dat je een beer bent die zijn winterslaap gaat doen. Als je stokstijf als een plank blijft liggen en denkt "O, o, ik kan niet slapen" kún je ook niet slapen.

Soms kan melatonine helpen. Dit bevordert het in slaap vallen.

dat is een erg vervelend probleem, plus krijgt je weerstand een klop als je niet kan slapen. ik ken het probleem al jaren. mijn huisarts zegt dat het soms nodig is om heel tijdelijk (bv. 3 dagen) een licht slaapmiddel in te nemen om het patroon te doorbreken. Idd heeft me dat al geholpen als ik lange tijd slecht sliep, maar ik wil het ook niet constant nemen want het is natuurlijk verslavend. wat heel goed werkt bij mij is de yoga-ontspanningsademhaling. dat komt erop neer dat je gewoon diep inademt en dan zo traag mogelijk uitademt. ik heb vroeger ook wel eens mijn eigen stem op band opgenomen waarbij ik mezelf eerst al mijn lichaamsdelen liet ontspannen en dan positieve teksten in sprak dus eerst 'ontspan je tenen, ontspan je voeten en zo verder je hele lichaam (ook ingewanden). nadien bv. "jij, (je naam, bv. Sjors) bent nu helemaal ontspannen. je laat de dag volledig los. " enzovoort. Je kan helemaal een eigen tekst schrijven of iets voorlezen uit één of ander boek ivm onspanningsoefeningen. als dat voor je teveel werk is : er bestaan ook reeds ingesproken cd's om te ontspannen, maar daar word ik meestal enkel zenuwachtiger van met die sjirpende vogels en watervallen op de achtergrond. voor het overige heb je al heel wat goede tips gekregen waar je zeker iets mee zal zijn.

ja daar weet ik wel een antwoord op ik heb dat ook een aantal jaar gehad ik heb nu melatonine dat kun je gewoon bij de drogist halen ik neem er altijd 2 van in en ik slaap nu al bijna een jaar zonder problemen.

Ik weet niet of je ook laat opstaat elke dag? Vroeg opstaan kan ook nog wel eens helpen, zorgen dat je regelmaat krijgt in je dagelijks leven. Dit heeft mij ook erg geholpen namelijk. Ik kon ook nooit goed slapen, hoe vroeg ik ook ging. Toen ik mijn ritme ging aanpassen (7u opstaan, voor 00:00u naar bed), kon ik 's avonds ook beter in slaap komen. En daarnaast natuurlijk alle bovenstaande tips lezen ; ) Succes ermee, hoop dat iets van dit werkt!

yep, melatonine van Sleepzzz of Snoozz, geen ander merk nemen,(vergeet d e merknaam steeds )bij de Etos te verkrijgen

zet van die natuurgeluiden op van een regenstorm ofzo, of oerwoud/zeegeluiden, valt binnen no time in slaap! Ik heb het zelf ook, ik weet niet hoe oud je bent maar tegen mij zegt men dat het bij de pubertijd hoort. ;) Wat ook goed helpt is gewoon lekker gaan sporten. Echt even 2 uur keihard zweten, dan val je vanzelf in slaap.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100