Als ik ongesteld ben heb ik een zeurende "groeipijn" in mijn rechterbeen. Vooral bij de knie. Hoe kan dit?

Ik heb dat echt altijd en het is zo verschrikkelijk irritant en pijnlijk. Ik wordt er gewoon misselijk van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.3K

Antwoorden (4)

Hoe weet je zo zeker dat het groeipijn is ?

Ik zou zeggen, ga er een keer mee naar de huisarts. Er bestaan ook andere aandoeningen (zoals bijvoorbeeld Endometriose) die hiermee in verband kunnen staan.

Maar daarnaast kan het zijn dat als je al bepaalde kwaaltjes hebt, deze bij ongesteld zijn verergeren. Alles voelt zwaarder, vervelender als je ongesteld bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het IS geen groeipijn. Het VOELT net zo. Ik vroeg me gewoon af wat het was. Ik weet wel dat het geen kwaad kan enz.
aleve feminax gebruik ik voor rugpijn buikpijn enz.. dat is voor menstruatie klachten dus mischien kun je dat eens proberen kun je bij de drogist en de apotheek kopen.. succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gebruik ik ook maar helpt niet. Ik vroeg me gewoon af wat de pijn was. Niet hoe ik er vanaf kom ;)
De krampen van je baarmoeder kunnen uitstralen naar je rug en soms ook naar je benen.( Net als bij weeën; sommige vrouwen hebben rugweeën en sommige vrouwen hebben beenweeën.) Dit geeft een moe, pijnlijk verkrampt gevoel.
Onschuldig maar vervelend. Ik zou zeggen; neem een pijnstiller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen groeipijn, dat is uitstralingspijn.
Menstruatiepijn voelt meestal aan als kramp. Het kan beginnen in je onderbuik en doorstralen naar je (onder)rug en benen.

Als de eicel niet is bevrucht, is de dikke binnenwand niet nodig en wordt deze afgebroken. Hierbij komen prostaglandinehormonen vrij. Onder invloed van deze hormonen trekken de spieren van de baarmoeder zich samen en duwen de binnenwand naar buiten.

Sommige vrouwen hebben een hoger prostaglandineniveau. Er wordt aangenomen dat dit de oorzaak is van de pijnlijke spierspanningen die krampen worden genoemd.

Sinds kort bestaat 'Menstruatiepleister®'. Door deze pleister zouden je klachten op natuurlijke wijze moeten verdwijnen binnen één uur! Hier lees je er alles over:

http://www.menstruatiepleister.nl/index.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh heel erg bedankt! Ik zal eens kijken naar die pleisters!